Direktlänk till inlägg 19 juli 2018

OPTIMISTEN MOURINHO, DUVEL OCH 25 ÅR SEDAN KEANE SKREV PÅ!

Av Mikael Holmkvist - 19 juli 2018 22:21

Under denna vidrigt varma sommar kan jag inte påstå att det hänt många grejor i United som fått mig att känna en sprudlande optimism inför säsongen 2018/19. Jag har en känsla av att jag kommer återkomma längre fram med vad det är som får mig att känna så. Sen kan mycket förändras snabbt och jag har såklart gärna fel och får senare se ett stormande United fullständigt köra över motståndarna både till höger och vänster, men baserat på några års rutin ser jag inte många tecken på det. Har t.o.m börjat förbereda mig så smått på en lång och kall säsong där det kommer krävas starkare saker än Icas dunkjuice för att hålla nerverna på plats. Guinness och Jäger finns ju alltid där, men nu har jag även upptäckt den belgiska djävulen Duvel. Den är rent dödlig och helt fantastisk. Egentligen är det ingen sessionsöl, såvida man inte planerar att avsluta sessionen totalt utslagen eller i en fyllecell. Det är alltså en konnässöröl som ska hällas upp i ett speciellt, tulpanformat, glas, så ska man njuta av den majestätiska skumkronan, spara den sista delen vätska i flaskan (bottensatsen) och sedan läppja i sig denna dryck och fullt ut njuta av smakerna i truten. Men p.g.a dess styrka och goda smak känns det onekligen som att kommer behövas ett antal sådana flaskor för att ta mig igenom kommande säsong.

 


För er som är intresserade kan ni se hur man slår upp en Duvel här:



Och inte kan jag påstå att vår solstråle till manager höjde min optimism i och med hans första presskonferens för säsongen igår:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2018/07/19/11550556-jos-mourinho-sager-att-forsasongen-ar-valdigt-dalig-pga-de-franvarande-vm-spelarna/



Det kan som vanligt med portugisen vara en massa spel och skit, men inte verkar han vara supersugen på att köra igång direkt. Hoppas att han åtminstone får betalt så han kan bo någonstans och äta sig mätt varje dag. Svaret på frågan om eventuellt fler spelarköp ser jag som en direkt passning till rövhålet Woodward, som en uppmaning till honom att dra ur tummen ur arslet och börja jobba!



Snacka om att man önskar att vi hade hittat en 21 år gammal Roy Keane och att han skrivit på för oss (efter att ha blåst en pisstinkande scouser rejält). Ja, idag (19/7) är det alltså 25 år sedan den magnifika besten från Irland skrev på för oss. Fy fan vad jag saknar honom!

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2018/07/19/11550581-hur-alex-ferguson-tog-roy-keane-ur-blackburns-grepp/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 18:44


            AV: Daniel Taylor, The Athletic, tisdag 12 september, 2023     Under sin första dag med husletande förstod Kevin Keegan att det inte var någon vanlig by då mäklaren föreslog att de skulle käka lunch för att diskutera va...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 17:10


  Oli Scarff/AFP via Getty Images         AV: Marcus Rashford, The Players’ Tribune, torsdag 29 februari, 2024   Manchester United F.C. | England       Normalt sett gillar jag inte att svara på saker som sägs om mig. De...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 16:48

Källor säger att vapenpaketet godkändes trots att Washington offentligt har uttryckt en oro för den väntade offensiven i Rafah       AV: The Guardian, via Reuters, lördag 30 mars, 2024     Två källor insatta i ämnet berättade i fredags ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards