Direktlänk till inlägg 15 september 2018

WATFORD BORTA OCH FOKUS PÅ PAUL POGBA...

Av Mikael Holmkvist - 15 september 2018 15:45

 

Bilden: Mitt ack så viktiga överlevnadskit för att lugna nerverna inför ännu ett uppträdande av Åke och Håkan och/eller den Skakande svensken...

 

 

 

 

Watford borta, lördag 15/9

Det måste säga en del om standarden på vår fotboll att jag inte har klättrat på väggarna under landslagsuppehållet. Men nu är det alltså dags igen. Jag blev positivt överraskad av vår insats borta mot Burnley senast, så jag förväntar mig att vi återgår till ännu en skitprestation på Vicarage Road ikväll.

 

 

Om vi startar med den Skakande svensken tror jag det kan bli extremt tufft. Deeney kommer köra över honom, kommer troligen att bli en massaker. Kan redan nu se hur västeråsaren lär behöva byta blöjor några gånger under matchen, för det lär bli fyra nyanser av brunt där bak när Deeney smashar honom i småbitar vid den första 50/50-bollen.

 

 

Ja, jag sitter alltså här och oroar mig för Troy fucking Deeney, det summerar ganska bra hur patetiskt lågt vi har sjunkit, när vi går in till en bortamatch mot Watford och oroar oss över vad Troy Deeney ska göra med oss och vårt skämt till backlinje. Bara att hoppas att några spelare med någon form av kvalitet orkar slå igång maskineriet ikväll och åtminstone låtsas att de känner någon form av stolthet över att bära den Röda tröjan. Så, kom igen nu pojkar, överraska mig igen!

 

 

Paul Pogba...

Jag har i otaliga diskussioner försvarat den långa fransmannen och förklarat att han är en av (väldigt) få klasspelare vi kan skryta med i vår trupp. Men nu börjar det brista rejält även för mig. Det var länge sedan jag insåg vilket skithus han är och att Instagram och frisyrerna är viktigare än fotbollen, men man vet ju vilken fotbollsspelare det finns någonstans där inne. Men var ärliga nu, hur många matcher minns du där Pogba har tagit taktpinnen, dominerat och lett oss till seger? Nej, det är inte många. En bra halvlek mot City borta, några hyfsade prestationer i en bortamatch mot Everton, små briljanta saker här och där. Men jag minns inte en enda match där jag känt, oj, vilken jävla general vi har! Inte en enda match.

 

 

Men att agera som ett första klassens ollon, det har han i alla fall inga problem med:

https://twitter.com/PeoplesPerson_/status/1039079160797425669

 

 

 

Jag önskar hela tiden att vi hade haft en 25 år gammal Roy Keane i truppen, problemet då är väl att 3/4 av laget inte hade vågat träna eller känt sig kränkta av irländarens vokabulär. Men man kan ju tänka sig att Keane hade haft ett och annat att anmärka på gällande spelare som Pogba, han hade antagligen slitit av armarna på honom redan på uppvärmningen.

 

 

Har redan hört argumentet att han är världsmästare med Frankrike. Visst, det är han, men jag anser fortfarande att hans roll i det VM-guldet är klart överskattat. Och det finns många spelare som har vunnit VM innan honom, de flesta lyckades dessutom göra det utan att skämma ut sig själva efteråt.

 

 

Här har ni förresten en intressant artikel om cirkusen som omger honom (från 2016):

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2018/09/15/11562538-football-leaks-the-paul-pogba-story/

 

 

Dessutom hade mästaren Danny Taylor förra söndagens kolumn i the Observer tillägnad den gänglige fransmannen, som alltid mycket läsvärt:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2018/09/15/11562540-paul-pogba-den-eviga-vandraren-exakt-vad-ar-hans-problem/

 

 

På tal om Pogbas "show" vid hyllningen i Frankrike så kan man ju jämföra och kontrastera med en annan, betydligt viktigare spelare i världsmästarlaget, en spelare som jag är väldigt svag för (trots klubben han spelar för), monsieur N'Golo Kanté:

https://twitter.com/nglkante/status/1039181263645671424

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 18:44


            AV: Daniel Taylor, The Athletic, tisdag 12 september, 2023     Under sin första dag med husletande förstod Kevin Keegan att det inte var någon vanlig by då mäklaren föreslog att de skulle käka lunch för att diskutera va...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 17:10


  Oli Scarff/AFP via Getty Images         AV: Marcus Rashford, The Players’ Tribune, torsdag 29 februari, 2024   Manchester United F.C. | England       Normalt sett gillar jag inte att svara på saker som sägs om mig. De...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 16:48

Källor säger att vapenpaketet godkändes trots att Washington offentligt har uttryckt en oro för den väntade offensiven i Rafah       AV: The Guardian, via Reuters, lördag 30 mars, 2024     Två källor insatta i ämnet berättade i fredags ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards