Direktlänk till inlägg 3 juni 2023

LÄSFEST INFÖR DAGENS CUPFINAL. COME ON UNITED!

Av Mikael Holmkvist - 3 juni 2023 09:55

Detta är precis vad den här dagen handlar om. Fylla på vätskedepåerna nere på lokala vattenhålet så att man är förberedd på vad denna lördag än kastar i trynet på en! Antingen ler världen mot mig och är god och United vinner FA-cupen, då är det bara att fortsätta festa och fira kvällen lång. Annars är världen ond och låter de där vidriga, böghatande fuskarna vinna och då hjälper drycken till att lindra smärtan och få en att somna fortare och glömma hela skiten. UNITED! UNITED! UNITED! 

 

 

Inte så mycket att orda om egentligen. Klockan 16:00 (svensk tid) börjar det. Jag utgår från att det kommer vara ångestladdat och magont utlovas. Därför ska jag så fort jag avslutat dessa rader bege mig till mitt lokala vattenhål för intag av frukost, lunch och kopiösa mängder dryck. Fördelarna med detta har jag förklarat i bildtexten ovan.

 

 

För er som behöver hjälp med att slå ihjäl timmarna fram till avspark pekar jag er i den här riktningen:

 

 

Klart läsvärd intervju i måndagens The Times med den holländska flintisen som leder våra trupper:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2023/06/03/11787263-erik-ten-hag-vi-vill-bygga-ett-arv-i-manchester-united/

 

 

Och här under hittar ni el maestro, Daniel Taylor, mycket underhållande artikel om United v City. Jag måste bara kort reflektera över ett citat från en City-representant, Garry Cock, i den här texten:

 

 

“Men vi behövde nya ägare, anställda och fans och, viktigast, en ny kultur.”

 

 

Den är fullständigt lysande och så talande för avsaknaden av verklighetsuppfattning som fortfarande råder hos den ljusblåa klubben i Manchester. Det var verkligen allt de behövde… 

 

 

Plus några miljarder donerade av en böghatande medeltidsregim med tvivelaktiga intentioner, flera offshore konton och en fullständig likgiltighet inför alla former av regler och jurister i ständig beredskap att ta sig an alla som överhuvudtaget ifrågasätter dem. Plus en total vanskötsel av deras största rivaler under detta årtionde och hej babaeriba, simsalabim, helt otroligt! 

 

 

Kom igen nu United, gå bara ut och slå denna anomali till fotbollklubb!

 

 

DT:s artikel:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2023/06/03/11787264-manchester-city-och-manchester-united-vanner-grannar-rivaler/


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 18:44


            AV: Daniel Taylor, The Athletic, tisdag 12 september, 2023     Under sin första dag med husletande förstod Kevin Keegan att det inte var någon vanlig by då mäklaren föreslog att de skulle käka lunch för att diskutera va...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 17:10


  Oli Scarff/AFP via Getty Images         AV: Marcus Rashford, The Players’ Tribune, torsdag 29 februari, 2024   Manchester United F.C. | England       Normalt sett gillar jag inte att svara på saker som sägs om mig. De...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 16:48

Källor säger att vapenpaketet godkändes trots att Washington offentligt har uttryckt en oro för den väntade offensiven i Rafah       AV: The Guardian, via Reuters, lördag 30 mars, 2024     Två källor insatta i ämnet berättade i fredags ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards