Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

KORT HYLLNING TILL BRENDAN 'BRENDAN RODGERS' RODGERS

Av Mikael Holmkvist - 17 oktober 2015 10:21

 

Bilden: Det ska villigt erkännas att nyheten om att Brendan 'Brendan Rodgers' Rodgers fick lämna det pisstinknade skeppet LFC störde mig. Han var en clown, en pajas och en fullständig jubelidiot. Han kom med uttalanden som fick David Brent i the Office att verka förnuftig. Att han sedan mixade detta med att sakta men säkert köra den självömkande Anfailed klubben ännu djupare ner i anonymitetens och irrelevansens värld, ja det var ju självklart en storslagen bonus. Bara det faktum att karln har ett stort porträtt på sig själv (se bilden ovanför) i sitt hem säger tillräckligt för mig, han är och förblir ett praktarsle av den allra högsta graden. Han kommer att bli saknad, på sitt eget, speciella sätt. Här under kan ni läsa en hastigt sammansatt sammanställning på några av alla komiska guldkorn som passerat Rodgers putsade tänder, mycket nöje. (Klicka på bilden för att förstora)

 




Brendan Rodgers när han är som bäst...

 


20. "Efter de inledande 10 eller 15 minuterna, när de fick lite för mycket utrymme bakom vårt mittfält, var det en nästan perfekt bortainsats." (Efter att ha förlorat med 2-0 mot Zenit St Petersburg).

 


19. "De senaste 18 månaderna har vi varit på en flygande matta resa av utveckling men vi har fortfarande mycket utveckling kvar att göra."

 


18. "När vi förlorade borta mot Stoke förra säsongen kom jag hem på Annandagen och familjen och gästerna var i hela huset. Jag gick direkt upp på övervåningen och kom inte ut."

 


17. "Problemet med att vara en manager är att det är som att försöka bygga ett flygplan medan det flyger."

 


16. "Joe Allen är en av de modigaste spelarna jag har sett."

 


15. "Jag är samma kille som nästan vann oss ligan, men bättre. Jag tycker att jag har visat under de tidiga delarna av mitt managerskap - utan att vara arrogant - att med en talangfull grupp av spelare så kan jag tävla i toppen av ligan."

 


14. "Jag använder ett citat med spelarna, 'Per aspera ad astra', vilket är latin för 'Mot stjärnorna genom svårigheter'."

 


13. "Vi spelar med 11 man, andra lag spelar med 10 man och en målvakt."

 


12. "Jag började coacha av en anledning och det var för att innebära en skillnad för folk, inte bara som fotbollsspelare utan även som mänskliga varelser."

 


11. "Jag kommer inte lämna någon sten ovänd i mitt sökande - och det sökandet kommer vara obevekligt."

 


10. "De måste inte sälja. (Southampton) har ett val. Kanske har Southamptons mål ändrats. De försökte bli en Champions League klubb, tror jag." (Sagt i augusti 2014, och sedan slutade Liverpool två poäng före the Saints i maj året efter).

 


9. "Jag säger alltid att en trupp är som en bra måltid. Jag är ingen fantastisk kock, men en bra måltid tar lite tid. Men också, för att kunna erbjuda en bra måltid behöver man bra ingredienser."

 


8. "Det finns två punkter: den första är att jag inte känner någon press, jag kan ärligt säga det. Jag har aldrig känt något annat än säkerhet." (Rodgers får sedan sparken någon timme senare).

 


7. "Jag har alltid sagt att man kan leva utan vatten i många dagar, men man kan inte leva en sekund utan hopp."

 


6. "Jag tror att en ung spelare kommer springa genom ett taggtrådsstängsel för dig. En äldre spelare letar efter ett hål i staketet, han kommer försöka ta sig igenom det på något sätt, men de unga spelarna kommer kriga för dig."

 


5. "Det handlar inte bara om att träna spelare, det handlar om att utbilda spelare. Man tränar hundar."

 


4. "När du har bollen 65-70% av tiden, är det en fotbollsdöd för det andra laget. Vi är inte där än, men det är dit vi kommer att komma. Det är död genom fotboll. Man suger helt enkelt livet ur dem."

 


3. "Om du spenderar mer än £100 miljoner (1,35 miljarder kr), förväntar man sig att du ska utmana om ligan." (Om Spurs efter att de sålt Gareth Bale 2013, spenderat £103 miljoner (1,39 miljarder kr) och slutat 6:a. Liverpool sålde Luis Suarez sommaren efter, spenderade £117 miljoner (1,58 miljarder kr) och slutade 6:a).

 


2. "Jag tror att det finns tre spelare som kommer svika oss i år - saken, kämpandet, allt - och jag har redan skrivit ner dem i dessa tre kuvert. Se till så att du inte finns med i något av dessa kuvert."

 


1. "Min största mentor är jag själv för jag har varit tvungen att studera och det har varit min största influens."


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards