Alla inlägg den 16 september 2023

Av Mikael Holmkvist - 16 september 2023 00:07

 

Med ett sådant här dagsschema har t o m jag svårt att komma med några invändningar eller klagomål. Som ni ser har dagen alla möjligheter att bli en riktig kanondag (för sådana som mig)! Det känns alltid så bra INFÖR sådana här dagar, sen kan känslorna vara totalt motsatta senare på kvällen, eller så är det sådär, eller ren eufori.

 

 

När det gäller United har jag inga höga förhoppningar. Brighton är riktigt bra. Däremot hoppas jag på att Rasmus Højlund startar och bygger vidare på det fina inhoppet mot Arse innan landslagsuppehållet. Sen har jag tjatat om Facundo Pellistri och jag hoppas verkligen att han får chansen på allvar nu när två av våra dönickar på kanten hålls borta p g a brottsanklagelser och dålig träningsdisciplin (vilken jävla cirkus, läs mer i inlägget under detta). Tyvärr kommer den galne marockanen Sofyan Amrabat inte till spel idag, men han ska inte vara alltför långt borta ifrån sin debut, enligt EtH.

 

 

Färjestad bjöd ju på en riktigt fin premiär i förrgår och jag hoppas att vi kan bygga vidare på den ikväll. I torsdags städade vi undan de regerande svenska mästarna Växjö, ikväll väntar förra säsongens finalist, Skellefteå, hemma i Kaffeborgen. Jag gillade verkligen vad vi fick se i tredje perren i torsdags. Det kan bli oförändrat lag ikväll, men glädjande att höra Tomas Mitell prata om att Per Åslund närmar sig comeback och det lät ganska lovande gällande Liam Öhgren också.

 

 

Nedsläpp 18:00 ikväll. Men redan en och en halv timme tidigare börjar supportrarna gnugga. Eftersom årets seriepremiär valdes att helt idiotiskt läggas på en torsdag så kör BK:s fans supportermarschen idag istället. Den startar traditionsenligt 16.30 vid puben The Leprechaun (“Leppen” i folkmun), går vidare mot Stora torget, Sandgrundsbron och sedan Löfbergs Arena. Om du befinner dig i Karlstad och ska på matchen tycker jag absolut att du ska gå med. “Leppen” öppnar redan klockan 12:00, så det finns gott om tid att “grunda” innan avmarsch - forza FBK!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards