Direktlänk till inlägg 18 december 2016

JÜRGEN KLOPP ATTACKERAR NEVILLE-BRÖDERNA GÄLLANDE KRITIKEN MOT LORIS KARIUS

Av Mikael Holmkvist - 18 december 2016 18:35

• Gary och Phil ifrågasatte Liverpools målvakt efter skakiga framträdanden

 

• "Han visade att han hade svårt med jobbet att bedöma spelare" säger Klopp om Gary

 

 

 

AV: Andy Hunter, the Guardian, måndag 12 december, 2016:

Jürgen Klopp har delat ut en svidande attack mot Gary och Phil Neville där han ifrågasätter den förstnämndes kvalifikationer som tv-expert med tanke på hans olycksaliga fyra månader som chef i Valencia.

 

 

Klopp anklagade även den f.d Manchester United-duon för att lyfta fram en anti-Liverpool agenda i sitt senaste försvar av sin kritiserade målvakt Loris Karius. 23-åringen har attraherat kritik p.g.a ej övertygande prestationer mot Bournemouth och West Ham United där Liverpool har tappat fem poäng och hamnat sex bakom ligaledarna, Chelsea.

 

 

Sky-experten Jamie Carragher ledde fördömandet av den tyska U21-landslagsmannen efter Liverpools 4-3 förlust på the Vitality Stadium. Samtidigt som Karius accepterade kritiken från den f.d Liverpool-försvararen, gick han emot Gary Neville i en tidningsintervju i fredags för att engelsmannen uttryckt en liknande kritik. Dispyten har intensifierats, detta då båda Neville-bröderna reagerade på Karius intervju under helgen och sedan bet Klopp tillbaka i måndags.

 

 

Liverpools manager nämnde inte Carraghers kritik, men det gjorde han omedelbart efter Bournemouth-förlusten, men han anklagade Neville-bröderna för att försöka störa Uniteds eldiga rivaler och kritiserade Garys tid som Valencias huvudtränare.

 

 

"Det är en del av vårt liv," sade Klopp om Karius-kritiken. "Först och främst är mitt jobb att skydda spelarna så mycket jag kan men jag är inte på planen så jag kan inte gå med dem. Kritik från utsidan är normalt, för mig, spelarna, målvakten. Jag är inte överraskad av det. Vid min allra första presskonferens pratade jag lite om engelsk media. Uppenbarligen gillar de flesta av er den här hårda delen.

 

 

"Experterna, de flesta av dem f.d spelare, glömde fullständigt hur det kändes när de blev kritiserade. Särskilt Neville-bröderna; den av de som var managern borde såklart veta att för mycket kritik aldrig hjälper. Men han är inte intresserad av att hjälpa en Liverpool-spelare, kan jag föreställa mig, men det får inte sakerna han säger att stämma mer. Han visade att han hade svårt med jobbet att bedöma spelare så varför låter vi honom prata om spelare på tv?

 

 

"Jag lyssnar inte på dem. Jag är ganska säker på att Carra inte pratar alltför positivt om Man United-spelare. Självklart gillar inte Neville-bröderna Liverpool. Jag har inga problem och om de kan orsaka större problem än vi redan har så har de försökt. Förresten kan du säga till honom [Gary] att jag inte är på Twitter så om han vill säga mig något hjälper inte Twitter."

 

 

Phil Neville reagerade starkt på att Karius offentligt kritiserade hans bror Gary. "Håll din mun stängd, gör ditt jobb, åk hem, ät din mat och spela fotboll," sade Phil till BBC:s Match of the Day 2.

 

 

Klopp avstod att prata om prestationerna från Karius, ett £4,7m (58,5m kr) nyförvärv från Mainz, som gjorde sitt 10:e Premier League-framträdande i söndags efter att ha ersatt Simon Mignolet som Liverpool-managerns förstaval mellan stolparna.

 

 

"Vad jag än skulle säga om detta skulle skapa rubriker," sade Klopp. "De bra sakerna, de dåliga sakerna, och jag är absolut inte intresserad av att skapa rubriker så ni kan skriva vad ni vill. Det finns inget att säga om det. Några saker är självklara, några saker är inte självklara, några saker är sanningen, några saker stämmer inte men det är för mycket för mig att tänka på."

 

 

Liverpool-managern vägrade också att bekräfta att Karius skulle behålla sin plats i onsdagens Premier League match borta mot Middlesbrough. "Inget svar på det," sade han. "Allting jag säger skapar en story. Om jag säger att han spelar, då är det något, om jag säger nej, blir det något annat. Det finns absolut inget svar. Inget har förändrats gällande vad jag säger offentligt. Vad jag har att säga spelarna är inte för allmänheten. Det är problemet - för er, inte för mig."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards