Alla inlägg den 23 december 2015

Av Mikael Holmkvist - 23 december 2015 21:23

Tidigare idag höll det napalmbombade muminansiktet presskonferens. Den blev inte så lång. Han har helt klart känt av den senaste veckans spekulationer. Det är många tidningar som har vridit på hårt och menat att han ska få gå nu redan, och ersättaren skulle då bli Mourinho, eller Giggs säsongen ut. Vi kan nu konstatera att han fortfarande är kvar och med all säkerhet kommer leda United även på annandag jul. Men sen kan det bli en annan historia. Mr Custis och the Sun är den tidningen som gått hårdast fram under veckan:


http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/12/22/11237391-jose-mourinho-diskuterar-med-manchester-united-da-lous-van-gaal-ar-pa-vag-bort-fran-old-trafford/



http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/12/22/11237393-jose-mourinho-till-manchester-united-i-princip-klart-det-avgorande-beslutet-att-sparka-louis-van-gaal-ligger-nu-hos-the-glazers/



Informationen som nått mig är nämligen att våra kära ägare inte är jättesugna på att sparka honom och tvingas betala ersättning och sedan hosta upp lön till en ny manager, dessutom har två seriösa journalister påstått att vår krake till vd, Ed Woodward, ni vet han som för bara några veckor sedan skröt för pressen om vår "genialiske manager", inte vill sparka holländaren nu i juletider då det här är hans sista managerjobb. Det tragiska är att jag inte håller det för otroligt, jag blir inte förvånad av någonting som påstås om vår Superted, ingenting. Om han skulle leda ut laget naken på OT mot the rent boys den 28:e skulle jag inte ens höja på ögonbrynen.



Men våra kära ägare inser ju såklart allvaret i situationen och är väl medvetna om frustrationen på läktarna bland de Röda. Så som jag har förstått det måste träskokuken vinna två av tre matcher. Och det är inte de kommande tre matcherna, för villkoret började mot Norwich, så det var ju ingen lysande start. Med andra ord krävs det två raka vinster nu, mot Stoke borta och the rent boys hemma. Jag ser inte att det kommer hända, men vem vet. Kanske snubblar han, likt förra säsongen, på en uppställning som funkar och som lyckas vinna båda matcherna med 1-0. Vad som händer då vet jag inte riktigt, om det betyder att han får stanna året ut och sen gå vidare därifrån, eller om han då har "räddat" säsongen. Men den här taktiken känns det ju lite som att Glazers och Eddy låter honom knyta sin egen snara. Men det passar väl bra, de driver honom till en ohållbar situation där till sist ALLA (utom Van Gaal) inser att han måste gå. För att Eddy skulle ha kulorna att ta bort honom nu, det var jag ganska säker på att han inte hade. Här under följer en kort rapport från Danny Taylor, samt presskonferensen i sin helhet i ett (ganska kort) klipp.

 

 

 

 

LOUIS VAN GAAL LÄMNADE PRESSKONFERENSEN OCH INSISTERAR PÅ ATT MANCHESTER UNITED JOBBET ÄR SÄKERT

 

• Van Gaal säger att han fått försäkringar gällande framtiden som United manager

• Holländaren lämnade presskonferensen efter fyra minuter och 58 sekunder  

 

Louis Van Gaals presskonferens tidigare idag, som han lämnade efter fyra minuter och 58 sekunder.


 

 

 

AV: Daniel Taylor, the Guardians hemsida, 17:46, onsdag 23 december, 2015:



Louis van Gaal har fått försäkringar gällande sin framtid i Manchester United, inklusive samtal från vd:n, Ed Woodward, och den f.d managern Sir Alex Ferguson, och insisterar på att han kommer behålla sitt jobb.



Van Gaal sa att han även fått stöttning av f.d vd:n David Gill och krävde en ursäkt från journalisterna på hans presskonferens innan han gick ut ur rummet. Träffen med pressen varade i fyra minuter och 58 sekunder och det hanns bara med tre frågor innan han sa till reportrarna att njuta av vinet och köttfärspajerna.



Uniteds manager var helt klart vansinnig efter flera dagars intensiva spekulationer efter 2-1 förlusten hemma mot Norwich City förra helgen då han erkände att han var "orolig" och "inte kan stänga mina ögon" inför risken att förlora sitt jobb.



Hans lag har fallit till femte plats i Premier League och har inte vunnit någon av deras sex senaste matcher, vilket inkluderar utslagningen ur Champions League, men Van Gaal kom ut på stridshumör på ett sätt som kändes igen från Fergusons dagar som manager.



"Har någon i det här rummet ingen känsla att be om ursäkt till mig?" inledde han, efter att ha blivit frågad om Arsène Wengers kommentarer om att var "respektlöst" att behöva se så mycket spekulationer. "Det är vad jag undrar. Jag tror jag redan var sparkad, läste jag. Jag har blivit sparkad. Min kollega [José Mourinho] var redan här. Vad tror ni händer med min fru eller mina barn [när de läser det]? Eller med mina barnbarn? Eller med Manchester Uniteds fans? Eller mina vänner? Vad tror ni? De har ringt mig många gånger och även Arsène Wenger säger något om det.



"Så ni tror att jag vill prata med media nu? Jag är här enbart p.g.a Premier League reglerna att jag måste prata med er. Men jag kan se när jag säger någonting att ni använder mina ord i era sammanhang. Och jag vill säga att jag har försökt lyfta självförtroendet hos mina spelare. Jag har gjort allt den här veckan.



"Jag höll möten med spelarna och med min personal. Jag höll en jullunch. Jag höll ett tal och jag kände värmen och stödet från alla på Carrington. Men jag kände inte det i media och självklart kan jag föreställa mig att ni kan skriva om det ämnet. Vi är inte i någon bra position men för fyra veckor sedan var vi först i Premier League och om fyra veckor kan vi vara tillbaka i den positionen igen."



Van Gaal har sett fyra vinster på de 15 senaste matcherna, kritiken mot hans lags spelstil har vuxit och hans vinstprocent - 50,7% - ligger för närvarande under David Moyes 52,95% från hans tid i klubben. Men den f.d holländska landslagsmanagern hade helt klart stärkts av det han hört från klubbens England baserade directors. Hans lag möter Stoke City på lördag, följt av Chelseas besök på Old Trafford två dagar senare, och Van Gaal anser helt klart att hans jobb inte befinner sig i ett känsligt läge.



"Jag tycker inte att du kan göra det [spekulera om hans position] för du måste hålla dig till fakta och när jag får samtal från Alex Ferguson och David Gill och Ed Woodward [är det] för att ni skapar något som inte är bra, vilket inte är fakta," sa Van Gaal.



"Nu måste jag svara på frågor; jag tror inte att jag vill göra det. Jag säger nu att jag är fokuserad på Stoke City. Jag hjälper mina spelare. Jag önskar er en god jul och även kanske ett gott nytt år när jag ser er. Njut av vinet och en köttfärspaj."

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards