Direktlänk till inlägg 13 februari 2016

IBLAND ÄR FOTBOLLEN HELT UNDERBAR, MEN TROTS DÅLIGA RESULTAT LIGGER FC UNITEDS STÖRSTA PROBLEM JUST NU UTANFÖR FOTBOLLSPLANEN...

Av Mikael Holmkvist - 13 februari 2016 20:54

Ibland är fotbollen helt underbar och när den når sina absoluta toppar är det väldigt sätt att på ett rättvist sätt jämföra det med något annat i livet. För mig är det bara mina närmaste som kan få mig att känna sådan där glädje. Tyvärr så har ett antal saker gjort att FC United of Manchester inte känns lika otroligt brinnande för mig längre. Bara det faktum att vi klev ut på en fotbollsplan i våra Röda tröjor, utan sponsorer, gjorde mig glad och det kändes som ett underbart fuck you finger till hela den vidriga cirkusen som den moderna fotbollen har blivit.



Jag följer fortfarande FC United, men numera mer som fotbollslaget ute på planen inte som förebilden för hur en modern fotbollsklubb kan och bör drivas. Under min tid i Manchester lärde jag känna en av de drivande personerna bakom klubben, Andy Walsh. I mina ögon blev han på många sätt ofelbar och en förebild på många sätt. Den bilden har tyvärr förändrats drastiskt idag och det har visat sig att han var ganska duktig på att prata (manipulera), men i övrigt så har det visat sig att han är en del av den vidrighet som jag hela tiden trott att FC United varit emot och har försökt bekämpa. Här kan ni läsa mer:


http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/12/24/11238604-fc-united-a-fairy-story/


http://beansontoast.bloggplatsen.se/2016/01/01/11243298-quo-vadis-fc/



Nu är det i och för sig ett tag sedan, men för två veckor sedan tog sig FC an Harrogate Town hemma. Efter 36 spelade minuter låg de Röda under med 0-3, snöblandat regn pissade ner och det mesta kändes just piss. Men precis innan pausen infann sig något sorts hopp, detta då George Thompson gjorde 1-3. Resten är sånt där som bara United kan ge mig, och många med mig, se själva:



Sedan har vi tyvärr följt upp det med att förlora borta mot AFC Telford med 5-1 och idag lämnade Alfreton Town vår hemmaarena med en 3-1 vinst i bagaget.



Jag hoppas såklart att vi klarar av att hänga kvar i den här ligan, vi har ju ett litet andrum ner till strecket, men vi vet ju alla hur snabbt det kan svänga inom fotbollen och vi har riktigt svårt att vinna flera matcher i rad och klättra till säkrare mark. Tyvärr är det inte det som är mitt största huvudbry runt FC United längre...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards