Direktlänk till inlägg 12 april 2017

"JAG ÄR ETT LEJON": ZLATAN IBRAHIMOVIC SÄGER ATT HAN ÄR DET ENDA LEJONET I MANCHESTER UNITEDS TRUPP I EN SANSLÖS ATTACK MOT LAGKAMRATERNA

Av Mikael Holmkvist - 12 april 2017 15:59

Jose Mourinhos lag har varit väldigt beroende av målen som svensken har gjort den här säsongen

   

Zlatan Ibrahimovic släppte lös en svidande attack mot sina lagkamrater.

 

 

 

 

AV: Martin Blackburn och George Boulton, the Sun, onsdag 5 april, 2017:

 

 

ZLATAN IBRAHIMOVIC släppte lös en svidande attack mot Manchester Uniteds floppar då han deklarerade: Jag är ett lejon, ni är kissekatter.

 

 

Den stora svensken, som inspirerade de Röda Djävlarna till EFL-Cupen, är frustrerad av bristen på vinnare på Old Trafford.

 

 

Zlatan Ibrahimovic säger att han är det enda lejonet i Manchester United.

 

 

 

Ibrahimovic känner sig under press att utgöra en skillnad för att de Röda Djävlarna ska vinna matcher.

 

 

Då han pratade med BT Sport sade 35-åringen följande: "När man är en del av laget vill man känna att man gör något för laget.

 

 

"I det här ögonblicket har jag inte kunnat göra något, jag har mycket ansvar och jag känner pressen på mig själv.

 

 

"Jag misslyckades på vissa sätt då jag inte vann matchen. Det är jag - bara jag.

 

 

"Jag är ett lejon.

 

 

"Om man man kommer upp bland lejon bör man förvänta sig att bli attackerad av lejon.

 

 

"Om du är en katt, kommer du att springa bort men om du är ett lejon kommer du stanna bland de andra lejonen.

 

 

"Jag kom hit för att vinna. Jag har vunnit men om du vill vinna större måste du skapa större."

 

 

Zlatan Ibrahimovic sade att han är ett lejon bland kissekatter i United.

 

 

Zlatan Ibrahimovic blev hjälte för Manchester United mot Southampton.

 

 

På frågan om det fanns tillräckligt många lejon i dagens United-trupp visade Ibrahimovic tecken på frustration.

 

 

Han tillade: "Tabellen ljuger inte. Laget är där det är för det är vad det är.

 

 

"Sist jag kom tvåa minns jag inte ens - det var i AC Milan.

 

 

"Det var den första positionen för de sista så det gillar jag inte.

 

 

"Det var ett misslyckande. Vad som än kommer efter de första är ett misslyckande.

 

 

"Men vi har fortfarande andra pokaler att spela för också, i gör det bästa vi kan och vi vill fortfarande ha mer."

 

 

När han fick frågan om vem som är den bästa anfallaren i Premier League nämnde den kraftfulla anfallaren förvånansvärt nog inte sig själv.

 

Han sade: "Jag gillar en anfallare som innebär en skillnad. Lukaku är stark, han är mer den fysiska spelaren som gör många mål. Aguero är bra."

 

 

Men när han fick frågan om varför han inte nämnde sig själv tillade han: "Lejon, de jämför inte sig själva med människor."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards