Direktlänk till inlägg 13 januari 2021

EN VEDERVÄRDIG SKANDAL, MEN DEN FÖRVÅNAR INTE OCH UNITED - TOP OF THE LEAGUE (I JANUARI)!

Av Mikael Holmkvist - 13 januari 2021 14:33

 

Klockan 12:16 (svensk tid) idag (13/1) twittrade Johanna Frändén ut det här meddelandet till sina 116,300 följare. Det handlade alltså inte om Rashfords fina passning till Pogbas snygga segermål mot Burnley igår. Nej, det handlade om något helt annat...




... den gode Rashford har alltså varit i kontakt med ett av de brittiska öarnas allra största rövhål, premiärministern Boris Johnson. Samtalet handlade inte om fotboll, tack och lov...







Nej det handlade om en vedervärdig praktskandal. Tyvärr blir jag inte ens förvånad att den har inträffat, när profit och marknadsvärde sedan länge förpassat människovärdet till soptippen, ja, då blir det precis såhär. Privata företag försöker tjäna pengar på fattiga familjer och hungriga barn. Jag kan redan höra Uffe, Nyamko, Ebba, Annie och Jimmie skratta åt de drabbade och prata om att det är lata människor som måste lära sig att arbeta och allt det där. Påhejade av deras svansar som erigerat saliverar om lata, vänsterblivna vänsterpack som bara ska få och aldrig bidrar med något. Daily Mirror slog upp det hela på dagens förstasida:

   

 

 

Och här kan du själv läsa exakt vad det handlar om:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2021/01/13/11703670-en-mamma-pastar-att-det-kostnadsfria-skollunchpaketet-ar-vart-3-34-kr-da-foretag-anklagas-for-att-tjana-pengar-pa-fattigdom/


 

 

BURNLEY (B)

Det är verkligen ingen hemlighet vad jag tycker om Paul Pogba. Men när han faktiskt spelar bra så kan jag också erkänna det. Jag anser fortfarande att han inte får ut allt som han besitter, men nu gör han faktiskt nytta ute på planen och vinstmålet han levererade igår höll väldigt hög kvalitet. Det är ingen som vet, men jag blir inte förvånad om han nu går tillbaka till att vara direkt dålig och reta gallfeber på mig i några månader igen. Men kan han fortsätta på den inslagna vägen här under våren, innan vi säljer honom i sommar, så är han ju en tillgång.



Jag säger absolut inte att vi kommer gå ut och vinna ligan nu, långt därifrån. Tycker bara det är roligt att så här långt in på säsongen faktiskt leda ligan. Det är dessutom en behållning att se och höra oron som så smått börjat sprida sig bland andra lags managers och fans. Och den här 1-0 vinsten på bortaplan var en rejäl pisskokare, man kunde nästan höra urinen bubbla och ryka på Twitter sent igår kväll, det är helt underbart.



Eller vad sägs om det här smått episka inlägget från Connor, Tottenham-supporter och kukhuvud på heltid:

   

 

Så många omskakade ABU:are, München-bilder och referenser både högt och lågt och då är det ändå bara januari än, jag njuter verkligen av varje ögonblick.



Jag var tveksam till köpet av Edinson Cavani. Han var tillgänglig hela sommaren, men vi plockade honom precis i slutet. Hade även en oro för att han bara skulle se oss som en sista, riktigt bra lön i den europeiska toppfotbollen. Oj, vad fel jag har haft. Han är superseriös, vältränad som få och gör verkligen sitt yttersta varje gång han får chansen. Och kvaliteterna som alla vet att han haft sitter definitivt kvar: första touchen, kollen på vad som pågår runt honom, skarpheten, osjälviskheten, intelligensen, övertygelsen, arbetsinsatserna och skickligheten när han får målchanser. Han sitter även på ett fint spelsinne och en bra passningsfot. Jag hoppas verkligen att Greenwood, Martial och Rashford passar på att lära sig ett och annat av uruguayanen. Han skulle ha nätat igår, men med tanke på hur mycket Rashford och Martial bränner och då Greenwood har svårt att hitta formen från förra säsongen vet jag exakt vem av våra anfallare jag skulle vilja se med bollen i ett bra målläge.

 


Nu ska jag bara njuta fram till söndag, då vi gör den korta resan över till sophögen, som ligaledare, tre poäng framför Kompostens skitiga gäng, smaka på den mina damer och herrar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards