Direktlänk till inlägg 31 december 2015

LOUIS VAN GAAL KRÄVER EN URSÄKT - SÅ HÄR HAR VI EN LISTA PÅ VAD SUNSPORT ÄR LEDSNA FÖR

Av Mikael Holmkvist - 31 december 2015 21:47

- Vi är ledsna för att du inte har vunnit på sex matcher

- Vi är ledsna att du har sjunkit från 1:a till 5:a

- Vi är ledsna att du åkte ur Champions League

- Vi är ledsna för att du har tråkat ut fansen till tårar

- Vi är ledsna för att du har spenderat £250m (3,37 miljarder kr) på att göra allt detta

 

 

 

AV: Apollo Gees, the Sun, torsdag 24 december, 2015:

 

 

 

EN ARG Louis van Gaal stormade ut från sin presskonferens efter att ha krävt en ursäkt - så här är den.

 

 

Den kritiserade Manchester United managern anklagade media för att påstå att hans jobb är i fara, trots att han förra helgen erkände att DET ÄR SÅ.

 

 

Holländaren höll en känslosam fyra minuter och 58 sekunder lång monolog gällande hur frågetecken för hans framtid påverkar honom, hans familj och vänner innan han önskade alla en god jul för att sedan marschera ut.

 

 

Han inledde med att fråga: "Har någon en känsla att be om ursäkt till mig? Ingen? Det är vad jag undrar?

 

 

"Jag tror jag redan var sparkad, jag har läst att jag redan fått sparken. Min kollega (Jose Mourinho) var redan här.

 

 

"Vad tror ni då händer med min fru eller med mina barn eller med mina barnbarn eller med Manchester Uniteds fans eller mina vänner?

 

 

"Tror ni att jag vill prata med media nu? Jag är här enbart p.g.a Premier League reglerna."

 

 

F.d United stjärnorna Paul Parker och Andrei Kanchelskis har nu också slutit sig till Van Gaals kritiker.

 

 

Parker anklagade holländaren för att inte vilja lyssna eller försöka förstå den moderna fotbollsvärlden, medan Kanchelskis blästrade Uniteds stil under LVG.

 

 

F.d Manchester United försvararen Paul Parker har gett Louis van Gaal en känga.

 

 

Kanchelskis, som vann Premier League under Alex Ferguson 1993 och 1994, sade: "Jag är besviken på sättet som United spelar på.

 

 

"Under Alex Ferguson spelade vi en mer anfallande stil. Van Gaal ser på saken annorlunda. Det här är ingen huvudtränare för Manchester United.

 

 

"Jag tror inte att Van Gaal förstår engelsk fotboll. Ett lag behöver ledare, som Bryan Robson, Roy Keane, Peter Schmeichel."

 

 

En nyligen genomförd omröstning bland Uniteds fans visade att sanslösa 88 procent vill att LVG ska sparkas.

 

 

F.d Manchester United esset Andrei Kanchelskis har också kritiserat Louis van Gaal.

 

 

Men SunSport kan avslöja att United ledningen fortfarande är övertygade om att hålla fast vid honom - trots att Mourinho är tillgänglig.

 

 

United hierarkin ångrar att de kände sig tvingade att avskeda David Moyes efter endast tio månader som Fergies ersättare.

 

 

Att sparka Van Gaal skulle, känner de, riskera att United blir kända som en klubb som anställer och sparkar istället för att gå in med en lugn och samlad inställning.

 

 

Men vi förstår också att det finns tveksamheter i ledningsrummet och omklädningsrummet gällande klokheten i att vända sig till Mourinho.

 

 

Portugisen fick sparken av Chelsea förra torsdagen efter att ha blivit osams med sina stjärnor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards