Direktlänk till inlägg 1 mars 2017

JOSÉ MOURINHO PRISAR ZLATAN IBRAHIMOVIĆS UPPVISNING OCH BERÖMMER SOUTHAMPTON

Av Mikael Holmkvist - 1 mars 2017 14:10

• Mourinho säger att Ibrahimović "vann matchen åt oss för att han var outstanding"

 

 

• Ibrahimović om EFL Cup-segern: "Det här är vad jag kom hit för - för att vinna, och det gör jag"

   

Zlatan Ibrahimović firar efter att ha gjort Manchester Uniteds vinstmål i deras 3-2 seger i EFL Cupfinalen mot Southampton. Fotograf: Tom Jenkins för the Guardian.

 

 

 

 

 

AV: David Hytner på Wembley, the Guardian, måndag 27 februari, 2017:

 

 

José Mourinho såg Zlatan Ibrahimović ta vad han erkände var en lite oförtjänt seger i EFL Cupfinalen mot Southampton och han skojade och sade att Manchester Uniteds supportrar borde campa utanför anfallarens hus för att övertyga honom om att skriva på för ännu en säsong i klubben.

 

 

United tog ledningen på Wembley efter mål av Ibrahimović och Jesse Lingard innan Southamptons nyförvärv, Manolo Gabbiadini, slog tillbaka med två mål. Gabbiadini, som kom i slutet av januari från Napoli för €17m (166,2m kr), hade tidigare fått se ett mål i den 11:e minuten felaktigt vinkas av för offside.

 

 

Ibrahimović fördjupade Southamptons känsla av ångest och orättvisa med sitt vinstmål i den 87:e minuten och det tog hans totala målskörd den här säsongen, efter att ha anlänt som free agent från Paris Saint-Germain, till 26 fullträffar i alla turneringar. Det hjälpte Mourinho att bli den första United-managern att säkra en pokal under sin första säsong i klubben och han har nu tangerat Brian Clough och Sir Alex Ferguson med fyra triumfer i Ligacupen.

 

 

Ibrahimović har erbjudits en ettårsförlängning på sitt kontrakt på Old Trafford men han har ännu inte skrivit på det. "Om det behövs kan Uniteds fans gå till hans dörr vid hans hus och stanna där hela natten," sade Mourinho. "Om det behövs kommer de att gå, det är säkert.

 

 

"För att få vad vi behöver för att han ska stanna ett år till. Jag tycker helt ärligt att han vann matchen åt oss för att han var outstanding i en match där våra motståndare var bättre än oss under långa perioder - och i en match där jag tycker att Southampton förtjänade att gå till förlängning. De förtjänade inte att förlora under 90 minuter.

 

 

"Jag var Zlatans manager [i Internazionale] och jag vet vilken potential han har. Men allt beror på honom. Han kom till England 35 år gammal för att han kände sig redo. Endast en dum spelare kommer till England vid den åldern, med den framgångsrika karriären han har haft, om han tror att han inte kan göra det."

 

 

Ibrahimović sade: "Det här är vad jag hit för - att vinna, och det gör jag. Desto mer jag vinner, desto mer nöjd blir jag. Man uppskattar det mer, desto äldre man blir. Vart jag än har gått, har jag vunnit. Jag tror det här är pokal nummer 32 för mig. Det här är vad jag förutspådde. För många kunde jag inte göra det. Jag fortsätter göra det."

 

 

Mourinho menade att lättnad var den mest prominenta känslan hos honom för han var "mer rädd" för den här typen av final mot ett lag som innan avspark var tydliga underdogs. Han sade även att Southamptons större fräschhet var tydlig. Det här var blott deras andra match sedan helgen 4-5 februari; det var Uniteds femte under samma period.

 

 

"Bränslet fanns i deras ben, inte i våra," sade Mourinho. "Om vi går till förlängning, hade vi varit i trubbel."

 

 

Claude Puel var stolt över sina spelare men upprörd över det bortdömda målet som Gabbiadini gjorde. "Jag skulle vilja ha videoteknologin i framtiden för de här situationerna," sade Southampton-managern. "Men ibland får man dåliga beslut. Det är väldigt svårt att förlora den här matchen. Vi hade otur. Det är väldigt grymt."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards