Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

JOSÉ MOURINHO FÖRSVARAR MANCHESTER UNITEDS TAKTIK EFTER DÖDLÄGET PÅ ANFIELD

Av Mikael Holmkvist - 20 oktober 2017 17:50

• Manchester United-managern säger att matchen var som "schack" i den andra halvleken

 

• Jürgen Klopp: Man skulle inte kunna spela på det här sättet i Liverpool

 

 

 

AV: Daniel Taylor, the Observer, söndag 15 oktober, 2017:

 

 

José Mourinho försvarade Manchester Uniteds taktik efter 0-0-matchen på Anfield som fick Jürgen Klopp att säga att han aldrig skulle ställa upp sitt Liverpool-lag i ett sådant defensivt system.

 

 

Klopp valde sina ord noga för att se till så att de inte kunde vinklas till en verbal attack på Mourinho men Liverpool-managern var helt klart frustrerad efter att de två lagen bjudit på en mållös match för andra gången i följd i Anfield-mötet, för första gången någonsin.

 

 

Men Mourinho accepterade inte att detta var ett dåligt spektakel eller att han avsiktligt hade ställt ut sitt lag för att lämna Anfield med oavgjort. "Det beror på vad som är en underhållande match," sade United-managern. "En sak är en underhållande match för fansen, en annan sak är en underhållande match för folk som läser fotboll på ett annat sätt.

 

 

"För mig var den andra halvleken som lite schack men min motståndare öppnade inte dörren för mig för att vinna matchen. Vi kom för tre [poäng] men i den andra halvleken var det svårt att göra det med dynamiken som rådde. Jag väntade på att Jürgen skulle ändra och spela mer offensivt men han behöll de tre starka mittfältarna hela tiden.

 

 

"Jag väntade på att han skulle ge mig mer utrymme att kontra på men han gav mig inte det. Så jag vet att ni förmodligen tycker att vi var defensiva och de var offensiva - well, ni [Liverpool] är på hemmaplan och ni flyttar ingenting. Jag vet inte varför. Jag väntade på det och han gjorde det inte. Jag tycker han gjorde bra ifrån sig, ärligt talat [som inte ändrade det]."

 

 

Mourinho gick vidare och förklarade att han hade skickat in två av sina avbytare, Marcus Rashford och Jesse Lingard, för att försöka straffa Liverpool i omställningarna om hemmalaget hade varit tillräckligt modiga för att ändra sitt system. Men det mer notabla bytet var när han kastade in Victor Lindelöf, en mittback, istället för Ashley Young, som spelade ytter, på övertiden.

 

 

"Man skulle inte kunna spela på det här sättet i Liverpool men det är ok för Manchester United," sade Klopp. "Jag tycker att vi var värda tre poäng. Det var många bra individuella insatser. Men när en motståndare har den här sortens defensiva inställning kommer du inte att skapa 20 chanser."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards