Direktlänk till inlägg 12 september 2016

JOSÉ MOURINHO KRITISERAR SPELARE OCH MARK CLATTENBURG EFTER DERBYFÖRLUSTEN

Av Mikael Holmkvist - 12 september 2016 14:41

• Managern besviken på hur Manchester United "förlorade lätta bollar"

 

• "Det är självklart att det var en straff och ett rött kort på Bravo," tillade Mourinho

   

Claudio Bravo i duellen med Wayne Rooney. Fotograf: Tom Jenkins för the Guardian

 

 

 

AV: Daniel Taylor, the Observer, söndag 11 september, 2016:



José Mourinho ifrågasatte huruvida några av hans spelare klarade av att hantera pressen som kommer i ett Manchester derby och anklagade de för "riktigt dåliga individuella insatser" efter en 2-1 förlust som slutade med att han rejält kritiserade domaren, Mark Clattenburg, och sitt eget lag.



Mourinho var förgrymmad över att Clattenburg inte gav hans lag en straff och visade rött kort till Claudio Bravo efter att Manchester Citys nya målvakt, som gjorde ett misstag vid Zlatan Ibrahimovićs mål, kastade sig in i en duell med Wayne Rooney 11 minuter in i den andra halvleken.



Men Manchester United managern kritiserade även sina egna spelare för första gången sedan han tog jobbet i somras. Henrich Mchitarjan blev utbytt i halvtid i sin första start sedan han skrev på från Borussia Dortmund. Jesse Lingard fick också kliva av i pausvilan men Mourinhos sade att det fanns andra spelare som hade presterat dåligt.



"Jag bytte inte efter 20 minuter för jag ville inte förstöra spelarna," sade Mourinho. "Jag ville inte göra tre byten i halvtid, men om det var en sport med fritt antal byten hade jag gjort det efter 20 minuter. Jag tog ett par beslut [gällande startelvan] för jag trodde att de individuella kvaliteterna hos vissa spelare skulle ge mig vad jag ville. Men jag fick inte det.



"Men det handlar inte bara om dem. Vi förlorade bollen väldigt enkelt. T.o.m våra mittbackar [Eric Bailly och Daley Blind], som var toppklass tills idag, förlorade enkla bollar. Vad jag sade åt dem i halvtid var: 'För vissa av er, ser det ut som om ni försöker göra vad jag sa åt er att inte göra.' Jag hade sagt till spelarna 20 gånger att aldrig spela en förstastationsboll - 'aldrig, för de [City] vill pressa, så gör aldrig det' - och de gjorde det 20 gånger.



"Jag tror att några av pojkarna kände dimensionen av matchen. Allt runt matchen - derbyt, den stora matchen, Man United, Man City, fokuset, uppmärksamheten. Några av pojkarna, de kände det. Men det hade ingenting att göra med oerfarenhet eller ålder för vi hade grabben [Marcus Rashford] i andra halvleken och grabben såg ut som om han spelade i U18-laget mot Salford City. Det handlar om individen och att alla reagerar på dimensionen av tillfället på olika sätt. Det är svårt att förutspå."



Mourinho var inte imponerad av debutanten i motståndarnas mål och tyckte att han borde ha blivit utvisad. "Jag kan reglerna i spelet. Det är självklart att det var en straff och ett rött kort för Bravo. Om det var utanför boxen, en direkt frispark och ett rött kort. Inne i boxen, är det svårare [för en domare] för det är ett stort beslut och ibland är domare som oss, människor, och tänker två gånger innan stora beslut.



"Om han [Clattenburg] inte tänker två gånger, är det en straff och ett rött kort med en stor möjlighet till 2-2 och mycket tid kvar. Vi kunde då ha pratat om en helt annan berättelse. Vi straffades för vår dåliga första halvlek, mitt ansvar, och vi straffades av Mark med hans dåliga beslut i den andra halvleken."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards