Direktlänk till inlägg 17 april 2017

LUKE SHAW PRATAR OM VILKEN INVERKAN JOSE MOURINHO OCH GARY NEVILLE HAFT PÅ HANS MAN UTD-KARRIÄR

Av Mikael Holmkvist - 17 april 2017 22:24

AV: Geoff Shreeves, www.skysports.com, senast uppdaterad: 16/4-2017, 17:14:

 

 

Luke Shaw säger att han redan ser en "massiv förändring" i sig själv.

 

 

 

 

Luke Shaw har suttit ner med Sky Sports Geoff Shreeves inför Manchester United v Chelsea för att förklara hur konversationer med Jose Mourinho och Gary Neville har inspirerat honom till att vända på sin karriär...

 

 

Man skulle kunna förstå om Luke Shaw inte var alltför förälskad i Jose Mourinho just nu.

 

 

Hans manager har offentligt ifrågasatt hans fitness, fokus, förmåga och vilja. Väldigt offentligt.

 

 

Men Shaw är långt ifrån missnöjd med sin tränare för han vill visa att han har fel och vad han kan.

 

 

När vi satte oss ner tillsammans behövde Manchester United-vänsterbacken ingen andra inbjudan för att erkänna att han inte bara har misslyckats med att leva upp till standarden som krävs i hans klubb, han vet även att det här är hans sista chans att ställa det till rätta.

 

 

"Jag kommer göra vad han än vill," säger han. "Jag har alltid jobbat hårt, men kanske, om jag ser tillbaka, kanske jobbade jag inte så hårt som han vill.

 

 

"Vi hade ett riktigt bra snack och han diskuterade vad han ville ha av mig och t.o.m under en och en halv vecka har jag sett en massiv förändring i mig själv, inte bara på planen utan utanför den också.

 

 

"Nu är det dags att kriga till säsongens slut och visa bossen vad jag kan ge för att hjälpa hans lag.

 

 

"Kanske försöker han bara ge mig en spark i baken efter att ha sett potentialen i mig. Jag tror att han försöker släppa loss det och försöker pusha mig så hårt han kan för djupt inombords tror han på mig.

 

 

"Jag känner att han gör det, det är därför jag har tagit saker och ting så illa.

 

 

"Han försöker bara hjälpa mig och pusha mig vidare till vad han tror att jag kan bli. Det är vad jag behövde så jag kommer fortsätta kämpa, fortsätta bli bättre tränad och imponera på honom för att bli Manchester Uniteds vänsterback under flera år framöver."

 

 

Både Roy Hodgson och Louis van Gaal har tidigare ifrågasatt hans fitness och det verkar som att Mourinho har fått honom att tänka till.

 

 

Geoff Shreeves satt ner med Shaw inför Super Söndagen.

 

 

Under en insiktsfull konversation erkänner Shaw att han helt enkelt inte har hanterat flytten till Manchester tillräckligt bra. Hans livsstil och boendearrangemang gick helt enkelt inte ihop med livet som fotbollsspelare i toppklass.

 

 

"Jag har ändrat min livsstil massivt nä det gäller vad jag äter och vilka jag bor med," berättade han för mig.

 

 

"Ibland när man är en ung grabb - det är jag inte längre, jag är 21 nu - måste man vara mer professionell och det har jag insett nu, särskilt det här året med den här managern.

 

 

"Jag har ändrat hela min livsstil och vad jag gör på träningarna och under min lediga tid. Nu måste jag fortsätta så för jag blev för bekväm vid början av säsongen.

 

 

"Jag kom tillbaka in i laget efter en lång resa utanför planen med mitt brutna ben, jag spelade tre matcher och sedan gick jag in i bekvämlighetsläget där jag kanske tänkte 'jag är i laget, kanske behöver jag inte försöka lika hårt nu längre'.

 

 

"Jag tog bort min fot från pedalen och när jag tittar tillbaka var det mitt fel oh det är en annan inlärningskurva, jag har lärt mig att inte bli för bekväm för under min tid i United har jag alltid varit den enda vänsterbacken, alltid i laget när jag varit frisk."

 

 

Det var en annan ytterback som hjälpte honom upp på det rätta spåret; Gary Neville. Duon hade kommit bra överens under deras tid i det engelska landslaget, så Shaw ringde Neville för att få lite råd.

 

 

Vid ett ansikte-mot-ansikte möte berättade Gary, på sitt typiskt ärliga sätt, för Shaw vad han gjorde fel och hur han kunde göra det rätt istället.

 

 

Gary Neville är en av Manchester Uniteds bästa ytterbackar genom tiderna.

 

 

Det faktum att Neville hade upplevt liknande saker och gjort de nödvändiga uppoffringarna för att få en helt outstanding karriär hjälpte Shaw att se ljuset.

 

 

"Han sade att djupt inombords måste jag vilja göra det här och vilja vara här.

 

 

"Snacket jag hade med honom har ändrat hela mitt psyke, det kommer från erfarenheterna som han har upplevt i den här klubben under många år.

 

 

"Det här är min sista chans, jag vet det, jag vill kämpa allt jag har. Om det inte är tillräckligt bra så är det inte tillräckligt bra.

 

 

Jose Mourinho skakar hand med Shaw under vinsten i Sunderland förra söndagen.

 

 

"Men jag anser att jag är tillräckligt bra för att vara här och spela för den största klubben i världen och hjälpa laget att vinna pokaler.

 

 

"Jag vill spela i och vinna Champions League så jag kommer göra vad än managern säger till mig att göra. Jag kommer ge mitt yttersta för jag vill vara här."

 

 

Shaw är en otroligt populär person i och runt klubben och det finns ingen brist på personer som vill se honom vända på detta, särskilt Jose.

 

 

Men till sist och syvende är det nu upp till en person att ensam fixa det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards