Direktlänk till inlägg 8 juli 2017

WAYNE ROONEY BEKRÄFTAR ATT HAN SLUTAR I LANDSLAGET EFTER VM 2018

Av Mikael Holmkvist - 8 juli 2017 19:09

• Englands kapten har annonserat beslutet att sluta om två år

 

• "Jag vet själv att Ryssland kommer bli min sista chans med England"

   

Wayne Rooney: VM 2018 kommer bli min sista turnering med England."

 


 

 

 

AV: Press Association via the Guardian, tisdag 30 augusti, 2016:



Wayne Rooney har annonserat att VM 2018 kommer bli hans sista turnering med England efter det att han fick behålla kaptensbindeln av nya bossen Sam Allardyce.



Rooney, 30, har lett sitt land sedan augusti 2014 och är Englands bästa målskytt genom tiderna efter att ha registrerat 53 mål på 115 framträdanden.



Men efter att ha tagit över från Roy Hodgson efter EM 2016 vägrade Allardyce initialt att bekräfta huruvida Manchester United-forwarden skulle få behålla armbandet.



Allardyce avstod även från att presentera någon kapten vid hans första truppannonsering i söndags kväll, vilket gjorde att han adderade ett mindre element av att väcka lite nyfikenhet. Frågetecken över hans plats i laget verkar också ha besvarats av beslutet och Rooney, som förbereder sig inför söndagens första kvalmatch till VM i Ryssland 2018 mot Slovakien, säger att den turneringen lär bli hans sista chans att vinna någon stor internationell turnering.



Då han pratade på St George's Park sade Rooney: "Realistiskt sett vet jag själv att Ryssland kommer bli min sista chans att göra något med England. Förhoppningsvis kan jag avsluta min tid med England på topp.



"Jag sade innan EM att jag gillar att spela i det här laget, och det gäller fortfarande. Det kom några frågor huruvida jag borde sluta spela, men jag ser fram emot att komma tillbaka ut på planen.



"Jag bestämde mig innan EM, oavsett om vi gjorde bra ifrån oss eller inte, om att jag skulle fortsätta. Jag har inte haft något att tänka på sedan dess."



Han tillade: "Jag har bestämt mig... Ryssland kommer bli min sista turnering."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards