Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Mikael Holmkvist - 16 juli 2017 21:53

Den gossen Rooney alltså...

Jag är fortfarande glad över att vi har gjort oss av med Wayne Rooney. Dessutom hade jag tänkt att inte skriva så mycket mer om honom, han är liksom inte vårt problem längre. Hade säkert plockat med den första artikeln om honom i höst/vinter då han supit sig redlös på någon bar eller pub. Kanske lagt upp någon bild på honom alldeles genomsvettig och flåsandes ur röven efter uppvärmningen. Men mest för att kittla alla nötter som mäter hur Röd man är genom att inte kunna kritisera någon United-spelare, oavsett vad den gör eller inte gör. Men så idag läste jag den här artikeln och då kom jag på nytt ihåg vilken jävla analsäck karln är:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/07/16/11461263-wayne-rooney-utfardar-en-varning-till-romelu-lukaku-gallande-manchester-united-efter-att-ha-bytt-plats-med-everton-anfallaren/

 


Jag menar hur jävla förvirrad, full, vilseledd, korkad är han när han häver ur sig detta:

 

 

"Under de senaste åren var det upp till mig och Michael Carrick att se till att de nya spelarna upprätthöll den standarden.

 


"Det blev allt svårare under de sista åren, med några av spelarna som kom till klubben. Det finns traditioner i United som måste upprätthållas. Det har blivit svårare, men det är inte mitt problem längre. Jag är bara extatisk över att vara tillbaka i Everton."

 


Det är fanimej nästan fascinerade att höra honom, Wayne Rooney, prata om att upprätthålla United-standarden. Något han inte gjort på bra många år. Det skulle vara riktigt intressant att få reda på huruvida han verkligen tror på detta själv. Jag tror han är så jävla full av sig själv och korkad att han gör det.

 


Jag kunde inte låta bli att skratta åt några artiklar i tidningarna dagarna innan hans flytt till Everton bekräftades. Han borde ju rimligtvis ha vetat om det, så då passade han på att se till så att tabloidfotograferna fotograferade då han besökte några olika gym. Han fotograferades även då han kom ut svettig från dessa, det behöver ju inte betyda att han gjorde någon nytta där inne, han kanske bara gick in och tänjde ut armarna lite så dröp det ur varenda por på honom sen, vad vet jag?

 


En dag fotograferades han när han klev ur ett gym i Liverpool. Då började folk på sociala medier prata om att i år kommer han att köra seriöst, nu kommer han snart vara tillbaka till den bra fotbollsspelaren Rooney och ta hand om sig själv fysiskt. Jo, visst, tänkte jag. Och mycket riktigt, några timmar senare dök den här bilden upp:

   

 

Det ligger nämligen ett McDonald's (minst) i Lymm, som är placerat helt perfekt mellan Liverpool och Prestbury (där han bor just nu). Och personalen där vittnar om att det är långt ifrån hans första besök på stället. United-fans med känningar över hela Manchester kan också bekräfta detta och att scousern gärna kör en McDrive på hamburgerkedjans restauranger i södra Manchester.

 


För er som inte är helt hemma på Manchesters geografi så ser ni här några viktiga platser för den svettiga "fotbollsspelaren":

 

 


Lite coolt ändå att vår f.d anfallare har fått göra ett kort inhopp i Simpsons:

 

 

 

Kommande vecka anländer transfergeniet Super-Ed...

I torsdags skrev den hyfsat seriöse James Ducker på Daily Telegraph följande:

 

 

Jose Mourinho och hans trupp är för närvarande i Los Angeles på Uniteds försäsongsturné i USA men exekutiva vice ordföranden Ed Woodward har stannat kvar i London den här veckan för att leda Perisic-förhandlingarna och kommer inte att komma till USA förrän på måndag eller tisdag nästa vecka.

 

 

Woodward kommer då att hoppas att han kommit riktigt långt gällande Perisic, som främst är en ytter men som också är bekväm med att operera bakom huvudanfallaren.

 


Så på måndag eller tisdag beräknas alltså transfergurun Super-Ed Woodward att landa. Frågan är väl bara om han anländer dit med hemligt flyg och har Perisic i portföljen, eller om han åker ut till träningsanläggningen och närmar sig Mourinho med ett grisflin och ger honom tummen upp.

 


Ja, ni är vid det här laget bekanta om mina tankar om herr Woodward och vet att precis vad som helst kan hända när han är inblandad. Men orden från Ducker känns oroväckande lika det som skrevs för några somrar sedan då United var i Australien på försäsongsturné. Och plötsligt begav sig Woodward därifrån och flög hem till England. Tidningarna gick ju i fullständigt spinn och plötsligt skulle han slutföra köp av ett tiotal världsstjärnor och ja, vi vet ju alla hur det slutade...

Av Mikael Holmkvist - 16 juli 2017 21:44

Stjärnan anser att de Röda Djävlarna saknar ledarna från hans bästa tid på Old Trafford "men det är inte mitt problem längre. Jag är bara extatisk över att vara tillbaka" på Goodison

   

Rooney är nu tillbaka på Goodison efter att ha flyttat till Man United 2004. (Bild: PA

 

 

 

 

AV: Simon Mullock, Sunday Mirror, söndag 16 juli, 2017:

 

 

Wayne Rooney har varnat Romelu Lukaku för att Manchester United inte längre har den sortens ledare i omklädningsrummet som hjälpte honom att bli en riktig vinnare.

 

 

Tretton år efter att ha lämnat Everton för att gå till United i en £26 miljoners (301,5m kr) affär har Rooney återvänt till sitt spirituella Merseyside-hem, medan Lukaku har flyttat åt andra hållet för £75m (869,9m kr).

 

 

Nu har Englands f.d lagkapten lyft på locket gällande de unika kraven som den belgiska anfallaren kommer möta som Old Traffords ledare i anfallet.

 

 

Och han avslöjade hur spelare utexaminerade från Class of '92, som Ryan Giggs, Gary Neville och Paul Scholes, spelade en avgörande roll i hans utveckling från tonårigt underbarn till Uniteds rekordmålskytt.

 

 

Då han ombads att erbjuda Lukaku några råd sade Rooney: "Det finns en standard som du måste hålla när du är i Manchester United.

 

 

"Det kom från managern Sir Alex Ferguson när jag gick till United och det överfördes sedan ner i omklädningsrummet av spelare som Giggsy, Gary Neville och Scholesy.

 

 

"Under de senaste åren var det upp till mig och Michael Carrick att se till att de nya spelarna upprätthöll den standarden.

 

 

"Det blev allt svårare under de sista åren, med några av spelarna som kom till klubben. Det finns traditioner i United som måste upprätthållas. Det har blivit svårare, men det är inte mitt problem längre. Jag är bara extatisk över att vara tillbaka i Everton."

 

 

Rooney markerade sin United-debut med ett Champions League-hattrick mot Fenerbache - och sedan är resten historia. Tillsammans med Carrick är 31-åringen den enda engelsmannen som har vunnit Premier League, Champions League, VM för klubblag, Europa League, FA Cupen och Ligacupen.

 

 

Och han har även slagit Sir Bobby Charltons målrekord för både klubben och landslaget. Nu måste Lukaku fylla skorna som han har lämnat bakom sig.

 

 

I United vann han massor av pokaler, inklusive Europacupen 2008. (Bild: Manchester United via Getty Images)

 

 

Och han slog även Sir Bobby Charltons målrekord för Old Trafford-jätten. (Bild: Man United via Getty)

 

 

Rooney sade: "Att spela för Manchester United är ett test av din karaktär, samt av din förmåga.

 

 

"Man måste vara tillräckligt stark mentalt för att acceptera utmaningen, för United är en fotbollsklubb som kräver framgångar.

 

 

"Romelu måste vara tillräckligt stark för att anta den utmaningen. Om han gör det, med skickligheten som han har, kommer han bli en succé. Men om han inte tar sig an utmaningen, om han oroar sig för saker och ting, då kommer det bli mycket svårare för honom.

 

 

"Förhoppningsvis har Romelu folk där som kommer ge honom rätt vägledning och få ut det bästa av honom."

 

 

Rooney har intentionen att addera till de 15 medaljerna ha vann i United efter att ha avslöjat att han hade andra erbjudanden, som skulle ha gett honom mer än de £300,000 (3,47m kr) i veckan som han kommer få in på bankkontot på Goodison, efter Evertons beslut att möta villkoren i kontraktet han hade på Old Trafford.

 

 

 

31-åringen har redan inlett målskyttet för de Blåa, detta i torsdagens träningsmatch. (Bild: Reuters)

 

 

"För att vara ärlig så hade det varit lätt för mig att sitta i Man United, sitta på bänken som jag gjorde förra säsongen, ta mina pengar och vi ses senare. Men jag är inte den sortens person," sade han.

 

 

"Jag kunde även ha fått mer pengar i andra fotbollsklubbar än här, men jag måste verkligen spela och jag behöver den utmaningen.

 

 

"Jag vill inte bara spela och inte bry mig huruvida vi vinner en pokal eller inte. Jag vill spela och vara framgångsrik. Ronald Koeman och klubben har visat mig ambitionen för vart de vill gå.

 

 

"Det var perfekt för mig att komma tillbaka. Självklart kommer det vara mycket press på mig, men jag är redo för det."

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards