Direktlänk till inlägg 19 oktober 2015

REAKTION PÅ EVERTON, SMALLING, DEPAY, MARTIAL OCH MYCKET MER...

Av Mikael Holmkvist - 19 oktober 2015 14:40

   

Bilden: Ett hyfsat skönt fuck off, you daft cunts till alla "experter" fick vi beskåda nu i helgen Detta då Anthony Martial utsågs till september månads bästa spelare i Premier League. Samma spelare som då han i augusti köptes avfärdades som slöseri med pengar. Sug på den era efterblivna pungpåsar!

 




Hallo på er alla igen, nu är det andra gången som "bloggsida.se" bara försvinner. Ni som hänger med i min dyngspridning regelbundet vet ju att det hände tidigare, som en liten extra bonus till alla gånger som det bara krånglar vanligt, så nu har jag bestämt mig för att fortsätta mitt bloggande här istället. Det är lite andra grejor att vänja sig vid, men platsen har allt jag behöver och levererar. Så om ni mot förmodan skulle vara fortsatt intresserade av att läsa min skriftliga flatulens så är det den här sidan som gäller.

 


Helvete vad skön segern var mot Everton i lördags. Inför matchen hade jag mina farhågor, inte på något sätt underlättade av vår insats mot arsewipe innan landslagsuppehållet. Jag håller Ander Herrera väldigt högt och anser att han borde vara given i vår startelva när han är frisk. LvG är inte riktigt av samma åsikt, men efter lördagens match på Goodison så berömde han hela laget och gav Herrera extra beröm, förhoppningsvis får han fortsätta spela nu.

 


Tidigare har jag inte varit något stort fan av Chris Smalling, men oj vilket kliv han har tagit den här säsongen. Jag kliver inte ut och vevar med snorren och säger att han är världens bästa mittback, men han är riktigt, riktigt jäkla bra. Står rätt, tar rätt beslut, bra på att ta ut bollen ur backlinjen och ta den framåt, ett hot framåt på fasta situationer och han verkar till slut ha fattat att han kan använda sin kropp till att flytta på motståndare och ta bollen. I början av säsongen tyckte jag det såg bra ut, men jag bara väntade på att nästa snedsteg/idioti skulle komma från vår nummer 12. Men det har inte hänt, och nu är vi en bra bit in i oktober och han har klivit fram som den fältherre och general vi så desperat behövt där bak, väldigt roligt att se. Så istället för att vänta på nästa misstag fruktar jag nu istället att se honom halta av planen skadad, då är vi illa ute. Men förhoppningsvis kan Kaiser Chris hålla och fortsätta på den inslagna vägen.

 


På tal om arsewipe matchen så pratade LvG inför mötet med Everton om att det hade varit två fruktansvärda veckor för honom. Han hade nämligen inte fått tiden han kräver med sina spelare att analysera skiten vi bjöd på på the Emirates, eftersom de flesta stack iväg med sina landslag direkt efter slutsignalen. Kanske är det den hemliga formeln för fortsatta framgångar? Låt inte holländaren komma i närheten av spelarna mellan matcherna. Dessutom rapporterade the Times James Ducker att spelarna inte var nöjda med taktiken mot den skrynkliga schäfertiken och hans primadonnor:  http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/10/17/11199337-spelarna-missnojda-med-lvg-s-taktik-mot-arsenal/

 


Lika glad som jag var att se Herrera i startelvan i lördags, lika förvånad var jag att se Marcos Rojo som vänsterback. Snacket bland journalisterna som bevakar United går nämligen ut på att LvG och argentinaren har blivit riktigt osams och att holländaren inte kan vänta på januari månad, så han får sälja honom. Antingen hade han inget annat val, eller så har de slutit fred, fortsättning lär följa.

 


På tal om vår startelva så var det bra att LvG petade sin landsman Memphis Depay. Tydligen ska Giggs ha varit på honom gällande hans livsstil också. Det mumlas om att han tror att han är något, att han har gjort något storslaget för fotbollen och nu kan ta det lite lugnt. Hans uppsyn signalerar minst sagt praktfitta av den värsta sorten. Löjliga frisyrer, full av tatueringar, spelad coolhet och en massa annan skit som jag stör mig på. Om han går ut och vecka in och vecka ut levererar godsaker åt oss, fine. Men när han bara runkar runt, försöker dribbla i omöjliga situationer, blir av med bollen, joggar hemåt och gestikulerar, då blir jag tokig. Han ska nog ganska snabbt ta och bestämma sig om han vill bli sedd som en ny Nani, eller som en spelare som faktiskt kan närma sig Ronaldos höjder. Nu är väl bara frågan när Van Gaal ska låta Rooney värma bänken ett par matcher, men efter att han gjorde några bra insatser i lördags och dessutom nätade på bortaplan i ligan, för första gången sedan november förra året, så är väl hans startplats nu ännu mer orubblig. Tillbaka till Depay igen, har ni sett hans urlöjliga skit på sociala medier? #SlayYourNextGiant, jag orkar inte ens kommentera skiten, får mig att tänka på dåren Tom Cleverley och hans TC23 skit. Och här kan ni ta er en titt på hur fanskapet ibland väljer att klä sig, ödmjukt och inte så uppmärksamhetsväckande:

   

 


Måste bara få ur mig lite av mina djuriska safter gällande Anthony Martial. Vilken spelare! Han går ju in och gör som han vill. Han hade ju Coleman som ett stekt ägg på en fin äggmacka i lördags. Jag skulle helst se Rooney petad och Martial på topp med Herrera bakom sig, men nu visade ju fransmannen att han kan leverera godsaker ute till vänster också. Är oerhört imponerad av honom. Han har ju redan bjudit på klassmål, men inte bara det, det är ju assists och en fart som vi verkligen saknat i anfallet. Det är underbart med spelare som får fansen att börja hoppas så fort han får tag i bollen på offensiv planhalva. Och hans ryck i och omkring boxen är ju magiska, ser ut som ett proffs som spelar mot småungar på en skolgård. Och när han blir tacklad så reser han sig bara upp och fortsätter jobba, inget rullande, filmande eller teatraliskt viftande. Jag älskar verkligen vad jag har sett av honom hittills.

 


När Man United kommer till the Emirates räknas det som en kategori A match, vilket betyder att bortasupportrarna får hosta upp £64 (861 kr), japp, ni läste rätt, £64 (861 kr), för en matchbiljett. När Sunderland gästar huvudstaden är det en annan kategori, vilket betyder att deras fans betalar £25 (336 kr) för "nöjet" att se sitt lag spela på det själlösa rymdskeppet. Och detta betalar folk, utan några större invändningar. För helvete alltså, asen som sätter sådana priser för arbetare och kommer undan med det ska ju dingla högt från lyktstolparna!

 


Tyvärr har det inte pratats så mycket i media om skiten som Fergie fortsätter att häva ur sig i sina böcker. Tack och lov så finns det fortfarande skribenter som kan tänka sig att göra sitt jobb, d v s kritiskt granska personer och deras aktioner, även om personen i fråga heter Alex Ferguson, här har ni Sam Luckhurst på MEN med några intressanta punkter gällande skottens senaste bok: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/10/17/11199331-jo-det-finns-fortfarande-journalister-som-gor-sitt-jobb-aven-nar-det-galler-fergies-bocker/

 


Efter det att han släppte sin bok så har han ju gett ett antal intervjuer. Och här bestämmer han sig, då han redan befinner sig i ett hål, för att bara gräva ännu djupare:

 

"Well, det är området på vilket pressen inte har gett det hela den riktiga publiceringen, den riktiga anledningen till att jag sa detta. Om ni tittar på tiden jag var i United, i 27 år, så hade jag några fantastiska spelare, några stora spelare. Jag sa aldrig att dessa spelare inte var stora, de var fantastiska. Men i sammanhanget enligt min åsikt, det var en kvalificerad åsikt, så utgör vissa spelare en skillnad, och det var det jag bedömde.

 

"Eric Cantona, när han kom till klubben 1993 så utgjorde han en skillnad. Paul Scholes och Ryan Giggs spelade i Premier League i 20 år, det utgjorde en skillnad för oss. Och såklart, Cristiano Ronaldos insatser, han är en världsklasspelare vilket alla vet. Han och [Lionel] Messi är de två världsklasspelarna."

 

Så, där har du det Roy Keane: du utgjorde aldrig någon skillnad. Så mycket för Turin. Och trots att han bar oss i fler bröd och smör matcher än jag ens kan räkna, när spelare som Giggs och Scholes inte orkade tända till/befann sig i en av deras "otillförlitliga" perioder, så utgjorde irländaren alltså ingen skillnad. Ska man skratta eller gråta?

 


Manutd.com är på många sätt en riktig skitsida, samma sak med klubbens officiella Twitter-konto. Vad det är för en idiot som får posta saker där vet jag inte, men mängden skit hen klarar av att leverera är faktiskt imponerande. Kolla bara den här grejen efter det att Belgien i förra veckan blev klara för EM 2016:

 

Manchester United @ManUtd

Ännu en #mufc stjärna har hjälpt sitt land att nå EM 2016 - grattis till @Fellaini, som var en oanvänd avbytare i Belgiens vinst i Andorra.

 

Eller var det menat som lite ironi från avsändaren? Hen kanske tycker att Fellaini bäst hjälper sitt lag genom att spendera hela matchen på avbytarbänken? Ouch...

 


Astana är för många en ny bekantskap i den europeiska fotbollen. De är ju som ni alla vet det första laget från Kazakstan som nått Champions League. På deras två första matcher har de spelat in en poäng, de öppnade med förlust borta mot Benfica med 2-0 och kryssade sedan, 2-2, hemma mot turkiska Galatasaray. På onsdag väntar dock det stora provet: Atlético Madrid på bortaplan. För varje oavgjord match man spelar i turneringen belönar UEFA klubben med €500,000 (4,92m kr) och för många mindre klubbar är det ovärderliga pengar. Men i Astans fall är det inte riktigt så, här kan ni läsa mer om staden och klubben:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/10/02/11190402-fc-astana-den-lilla-klubben-med-djupa-fickor/

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/10/02/11190398-valkommen-till-astana-kazakstan-en-av-de-konstigaste-huvudstaderna-pa-jorden/

 


Strax innan min förra bloggportal kraschade, eller vad den nu hittade på, så gick jag igenom kommentarerna jag hade fått och det känns lite meningslöst att posta de senaste nu, för det var länge sedan jag fick dem, men jag brukar alltid lägga upp de rader som ni läsare skriver till mig och svara, så jag gör det nu också, i hopp om att ni råkat surfa in här just idag.

 


Först ut har vi Hans Bergqvist, från vad jag gissar är Helsingborg, som i mars i år (!) skrev följande:

 

 

Hans Bergqvist, 2015/03/01 kl 11:29

Strålande och uppbyggliga nyheter.

Hur löser man medlemskap i FC United ?

Om man vill bidraga med en krona eller mer, hur förfar man ?

Hälsningar HGB

 


Bli medlem, £12 per år för vuxen, £3 för barn och alla under 16. Här kan du gå med (gäller ett år): http://www.fcumshop.co.uk/_buyProduct.php?back=1&page=page40&news=377 och här kan du läsa om det: http://www.fc-utd.co.uk/m_membership.php

 


Gå in på hemsidan http://www.fc-utd.co.uk/newsmain.php till höger hittar du the Development Fund, klicka där.

 

Om du har ett GoCardless konto, gå in här och donera £5, £10, £20, £40 eller £100 till the Development Fund:

 

https://gocardless.com/connect/bills/newbill%5Bamount%5D=5.0&bill%5Bbilly_title%5D=%C2%A35.00%20for%20Development%20Fund%20Donation%20%C2%A35.00&bill%5Bcurrency%5D=GBP&bill%5Bmerchant_id%5D=0F50RMC8J8&bill%5Bname%5D=Development%20Fund%20Donation%20%C2%A35.00&client_id=40T6YSTBNGR4VP13P6P3KXZ5Y3CVVW81B1K83X1XHJGRB8RBJN
9JX817N4QFTDPF&nonce=krJAFqTrnyBD34udJj39DW86KO7pawkXzSQKQF9MyzUO4gZoaf
ENkUPY8%2FuF&signature=5c416cea33af7bf7b670a899ee08406dcb7b06a9d0e96a5dfb
fe6a6b853744b7&state=%7B%22resource_type%22%3A%22template_plan%22%2C%22resource_id%22%3A%220JS8DYZ48C%22%7D&timestamp=2015-04-20T11%3A42%3A10Z

 


Hoppas att det besvarar din fråga. Ganska säker på att du redan tröttnat på att vänta på svar och tagit reda på detta själv, men det kanske kan vara till hjälp för någon annan som vill stödja FC United.

 


Sedan hade jag en kommentar från någon som jag antar bor i Ungern. I ett inlägg var det en bild på Kelly Brook då hon poserar vid fartguppsskylt i Mexiko. Det kommenterades enligt följande:

 

 

nunifun 2014/12/21 kl 08:18

Szép nagy a melle, megbasznám szívesen!

 


Google translate gav mig den här översättningen från ungerska: Trevlig stora bröst, knulla välkomna!

 


Vet inte riktigt vad jag ska svara, men trots den haltande översättningen verkar det som att du skulle vilja ha umgänge, för att citera Jan Samuelsson i Halvvägs till himlen, med fröken Brook.

 


Sedan går Tim vidare och kommenterar på engelska. Då handlade det om en artikel där f.d EastEndern Gillian Taylforth, 57, och modellen Lacey Banghard, 21, under ett avsnitt av Celebrity Big Brother kröp ner i en badtunna, och ja, Tim beskriver ganska målande vad han skulle vilja göra:

 

 

tim 2014/01/19 kl 03:31

I’d lick gillian’s nips then pull her knickers down and finger her pussy until she is ready for my 10″ prick then I fuck her hard doggy style while playing with her lovely tits

 

 

tim 2014/01/30 kl 23:48

Lacey should’ve got her pussy out but I’d fuck gillian anytime .

 


Ja, det handlade också om att ha umgänge och Tim föredrar alltså den äldre Gillian framför Lacey, men ja, inte så mycket att kommentera för mig tror jag, ni kan ju läsa själva.

 


Ska bara nämna att snacket kring Eva Carneiro på Englands tabloider för tillfället inte handlar om hur illa hon har behandlats, utan om anledningen till att hon inte behandlar rent boys spelarnas ömmande muskler längre. Inte sett något i någon tidning än, men det är säkert bara en tidsfråga. Ni vet ju hur vidrigt the Sun tidigare slog upp en intervju med ett ex till fröken Carneiro, är han oemotsagd fick gråta ut om vilket sexmonster hon var och bla, bla, bla. Han fick även ur sig att hon gillade spelarnas uppmärksamhet och en gång knackat på en spelares hotelldörr för behandling, varpå han öppnade naken. Nu handlar snacket om att hon ägnade lite för mycket tid åt klubbens serbiska höger/mittback och att deras påstådda "behandlingsträffar" är orsaken till hans katastrofala start på säsongen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards