Direktlänk till inlägg 2 september 2016

MOURINHO DISKUTERAR SVINAHERDERN

Av Mikael Holmkvist - 2 september 2016 20:24

Fråga: Du har sagt att det här kommer ge dig fler möjligheter nu, fler matcher i och med cuperna men du har en trupp, kanske kommer fler spelare att lämna men ger det här spelare som Schweinsteiger en chans nu för det pratas om att han kommer stanna?

 

 

JM: "Jag har 23 spelare i truppen och i princip lämnar ingen för jag vill inte att någon ska lämna, ingen kommer och 23 spelare är mer än tillräckligt, är mer än tillräckligt och om vi har något slags problem eller någon slags möjlighet har jag några unga spelare i akademin som jag mer än gärna ger en acceleration i deras process och accelererar deras process genom att plocka upp dem då och då så jag tror vi kommer ha en väldigt lugn vecka, inte omgivna av helikoptrar som väntar på att någon ska anlända eller att någon ska lämna, jag är mer än nöjd med truppen jag har och jag upprepar, den här Europa League gruppen är bra för om jag ändrar laget och om jag ger spelare en chans att spela en match mot ett lag utan uttryck, som alla vet att vi kommer vinna bekvämt, t.o.m spelarna kan känna det, det är som en gåva men det är ingen gåva jag vill ha. Fenerbache är CL, Feyenoord är CL, är stora matcher, att spela i Istanbul är stor match, att spela i Rotterdam är stor match så det är bra för vår trupp."

 

 

 

Fråga: Jose, om vi går tillbaka till Schweinsteiger, säger du att han inte kommer spela den här säsongen så om han väljer att stanna i den här klubben kommer han inte spela några matcher?

 

 

JM: "Jag tror det blir väldigt svårt att det ska hända. Jag säger inte att det är omöjligt, jag säger att det är väldigt svårt för vi har ett beslut fullständigt taget gällande Pogba, Herrera, Schneiderlin, Fellaini, Michael Carrick, vi har fem spelare till två positioner, det är väldigt, väldigt svårt att en möjlighet kommer dyka upp."

 

 

 

Fråga: Har han faktiskt pratat med dig om situationen?

 

 

JM: "Ja".

 

 

 

Fråga: Finns det ingen chans att han kan flytta? Det verkar lite konstigt att en erfaren spelare som han bara skulle acceptera att inte få spela, någonstans?

 

 

JM: "Jag kan inte svara åt honom, det är hans liv, det är hans karriär, han har ett kontrakt med Man United, han har en rättighet att ta det beslutet och stanna, så det är inget problem för oss. Men fotboll är gjort av beslut och jag har gjort det i hela min karriär, inte bara jag, alla gör det, och vissa spelare de reagerar på ett annat sätt och har andra sorters beslut. För att vara ärlig, Bastian pratar inte mycket, han gav sitt sista uttalande vilket han är helt fri att göra på ett objektivt och artigt sätt som han gjorde och inga problem alls. Jag trodde efter att jag hade läst några citat från folk i Bayern München, jag trodde att de skulle springa till Manchester för att ta honom tillbaka, men nej, det hände inte. Jag är ganska överraskad att Mr Rummenigge inte är här för att ta tillbaka honom men det är vår trupp, det är vår trupp. Jag älskar Andreas Pereira, jag älskar grabben som en spelare, jag skulle älska att ha honom i min trupp, jag har honom inte, han ska till Granada för att spela och jag har inte Andreas i min trupp, jag gillar Cameron Jackson väldigt mycket, han åker till Wolverhampton för att spela för att jag har Luke Shaw, jag har Marcos Rojo, jag har Daley Blind som vänsterbackar så det här är den sortens beslut alla klubbar tar."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards