Direktlänk till inlägg 30 september 2016

SAGT & GJORT: JOEY BARTON, KARREN BRADY OCH CHILES VÄRSTA HUND

Av Mikael Holmkvist - 30 september 2016 20:20

Också den här veckan: Michel Platini; en snabb strypning; och veckans mama

   

En känsla av helig tillit. Fotograf: Andrew Milligan/PA

 

 

 

 

AV: David Hills, the Observer, söndag 18 september, 2016:

 

 

Veckans man

@Joey7Bartons Rangers story hittills:

24 maj: "Att vara en Ranger är att känna den heliga tilliten att upprätthålla allt som ett sådant namn betyder i fotbollens heliga plats."

15 sep: "Jag ber oreserverat om ursäkt."

16 sep: "Jag har inte gjort någonting att be om ursäkt för."

 

 

• Bartons hela lista av löften när han skrev på i maj: a) "Det finns press här, men jag är någon som växer under press." b) "Jag har haft karriären jag haft för att jag har fantastiska dagliga vanor... jag vill bidra till varje aspekt av den här organisationen." Och c) "När du kommer till stället där jag befinner mig, måste du sluta lyssna på vad alla säger om dig. Det har funnits tider när jag inte uppfört mig som allra bäst - men allt det tillhör det förflutna. Allt jag kan göra är att vara mannen jag är idag."

 

 

Veckans tal

Michel Platini: berättar för Uefa:s kongress på det femstjärniga Athens Grand Resort Lagonissi (toppsviten kostar £26,000 - 307,670 kr - natten) vad han kommer bli ihågkommen för. "Jag kämpade hårt för att bevara fotbollen från excesserna som spelets globala framgång har skapat... fotboll är ett spel, ingen produkt; en sport, inte en marknad; en show, inte en affärsverksamhet."

 

 

• Toppade Uefa:s agenda i Grekland: nyheten att Platinis expanderade EM 2016-format är på väg att leverera en rekordvinst på £712m (8,42 miljarder kr). Vicepresidenten Ángel María Villar: "Michel kan vara väldigt stolt, väldigt stolt, över hans EM."

 

 

Plus: mest optimistisk

Rysslands idrottsminister Vitalij Mutko - förnekar sammanlänkningar till Fancy Bears hackarna och statligt sponsrad dopning och firar valsegern för hans val som Uefa:s nya president, Aleksander Ceferin. "Han är ung och energisk. Vi hoppas på effektivt samarbete."

 

 

Andra nyheter: tidig deklaration

25 juli: Karren Brady reflekterar över sin prestation då West Ham flyttade, en vecka innan deras första match: "Flytten har varit en fullständig framgång på varje nivå... Ha inga tveksamheter, vi är del av den framgångsrikaste arenaflytten i historien."

 

 

Starkast principer

Sky Italia - anställer den öppet uttalade fascisten Paolo Di Canio som expert, för att sedan suspendera honom när tittarna såg hans Mussolini "dux"  tatuering. "Vi ber om ursäkt till de vars känslor sårades. Vi bestämde oss för att suspendera det här samarbetet."

 

 

Slår också till hårt

Ryska klubben Rostov släpper ett robust meddelande till fansen efter att Uefa bestraffat dem för rasism: "Kära fans, vi ber er vänligen att avstå från rasism på hemmamatcher." Deras senaste stora tillslag: 2014 - då de reagerade efter att tränaren Igor Gamula sagt följande till reportrar: "Vi har tillräckligt med svarta spelare, vi har sex av de sakerna och ni vill att jag ska köpa en sjunde?" Rostov flyttade ner honom till U21-laget.

 

 

Manager-nytt: bästa relationen

Leeds manager Garry Monk: "Jag pratar med ägaren i princip varje dag. Han har varit fantastisk, väldigt stöttande mot mig... vi jobbar nära varandra."

 

 

(April, Steve Evans: "Jag har väldigt positiva kommunikationer med presidenten, det har varit helt positivt. Han respekterar mig." September 2015, Uwe Rösler: "Mr Cellino och jag själv har en speciell relation. Den är spännande, fascinerande, jag lär mig något varje dag." Augusti 2014, Dave Hockaday: "Jag förstår att ni i media har berättelser att skriva och tidningar att sälja eller vad det nu är, men presidenten är fantastisk att arbeta med - vi pratar om vägen framåt, och det gör mig glad. Jag säger det inte bara, jag menar det."; Mars 2014, Brian McDermott: "Vi har haft många konversationer och han har bara varit stöttande enligt mig. Jag måste säga att han kan sin fotboll, det gör han Massimo."

 

 

Går vidare

• Rumänien, 7 september: Liga II laget Pancota anställer italienska tränarna Giancarlo Oddi och Fausto Salfa för att "vända på det" efter att ha dragit på sig en total målskillnad på 1-56 efter deras första sex ligamatcher. 14 september: Oddi och Salfa säger att de bara "var på besök" och åkte hem. Lokal media: "De kom, de såg, de åkte härifrån."

 

 

• Mexiko, 12 september: Jaguares ägare Carlos López Chargoy sparkar sin nya tränare José Cardozo efter åtta matcher för att han var "undermålig". 13 september: Återanställer honom. "Spelarna sade åt mig att göra det. Han har mitt fulla stöd."

 

 

Minst ånger

Argentina: Villa San Carlos målvakten Gaston Sessa, 43, får frågan varför han gav domaren Julio Barraza "en snabb strypning". "Han bara får fram det i mig. Folk tror att han är en cool kille, men det är han inte, han är arrogant, han går omkring i sina byxor innan matcherna och har en kvinna som bär hans väska. Är jag ledsen? Förlåtelse är något jag ber gud om, inte Barraza."

 

 

Veckans mama

Mexiko: Monterreys Edwin Cardona släpper en videoursäkt efter att hans mor "slagit ner" ett fan som buade ut honom, vilket ledde till en klubbundersökning. "Jag heter Edwin Cardona och jag ger, på ett respektfullt sätt, en ursäkt för vad som hände. Mama reagerade felaktigt på några dåliga ord... Det kommer inte hända igen."

 

 

Mest trotsig

Grekland: Larissa ägaren Alexis Kougias förnekar att han slog till målvakten Matías Degra som straff för ett misstag på planen, trots att foton visar att han gjorde det. "Ingenting hände, så vi går vidare. Jag har gett honom sparken för att han varit oprofessionell." Degra: "Jag har aldrig varit så här ledsen."

 

 

Mest utsatt

Chile: Tredjedivisionslaget Trasandinos målvakt Fabian Cerda är inte nöjd med den virala videon som ser ut att visa en hund som räddar ett skott som han hade släppt in. "Jag gick långt ut, jag lämnade det medvetet. Nu säger folk att hunden räddade målet, hunden gjorde det, hunden gjorde det. Det stör mig."

 

 

Plus: mest hängiven

Brasilien: Miss Bumbum 2016 tävlingsdeltagaren Danny Morais - kusin med 2015 års finalist Sabrina Boing Boing - brottade ner en publikvärd på Grêmios arena inna hon jagade spelare över planen. "Självklart förväntade jag mig aldrig en sådan medieuppmärksamhet från det här. Jag följer bara mitt hjärta."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards