Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Mikael Holmkvist - 15 januari 2016 13:31

Bilden: Den här videon kom ut på nätet någon dag efter vår 3-3 match borta mot Newcastle i tisdags. Jag går igenom den lite längre ner i dagens text, om det är någon som är intresserad.

 



Hallo på er alla igen, vet väl inte riktigt vad man ska säga efter tisdagens bortamatch mot Newcastle. Jag har berört det tidigare, men det är nästan skrämmande hur mycket vår haschtomte till manager har lyckats sänka förväntningarna och få oss att törsta efter lite underhållning där ute på planen. Matchen var underhållande och vi bjöd på en del saker som fick pulsen att slå lite extra, vi gjorde tre mål framåt och löpningar togs mot motståndarnas mål, varpå andra spelare försökte nå dessa med passningar FRAMÅT.

 


Men att stundtals bli utrullade av ett katastrofalt dåligt Newcastle, det är inte bra, inte någonstans. Jag ska säga att det här var en gigantisk skillnad mot skiten vi serverades mot Sheffield United förra helgen, då jag konstant fick kämpa för att inte somna. Men att låta streckkoderna komma ifatt från 2-0 och 3-2 det håller inte.

 


Vet inte hur noga ni följer engelsk media och alla deras tv-experter etc. Men ni känner säkert till att vårt rödlätta geni numera jobbar som expert i tv. Han har kritiserat LvG en hel del och hela, hela tiden tagit Rooney i försvar, oavsett hur bedrövlig scouse-fyllplytet än ha varit. I tisdags var han ok. 3-2 målet var det bra klass på, framspelningen till Lingard var bra och straffen satte han säkert, däremellan bjöd han på en del hyfsade saker. Men att se det fullständiga psykfallet John Cross på Daily Mirror kalla honom "superb" och skriva om matchen som "säsongens match", det får mig att på allvar fundera på vad som egentligen krävs för att få skriva om fotboll på en av Ingurlands största blaskor.

 


Går vi sedan vidare till Scholes så kallade han scousern "fullständigt sensationell" efter matchen. Tyvärr känns det som att Scholes också ingår i CO92-maffian, eller ja, det vet vi ju att han gör. Men det här med att de krattar för sin polare Giggs och att hela tiden hålla engelsmannen Rooney om ryggen, det gör att hans uttalanden inte känns helt trovärdiga. Håller med i mycket av det han säger om Van Gaalen, men föredrar den Scholes som helst inte pratade med någon, gjorde sitt jobb, förbannat bra, och sen åkte hem till familjen.

 


Tillbaka till videon högst upp i det här inlägget. Efter matchen i tisdags kom den törstiga scousern upp på dagordningen och då fick den holländska pungpåsen nog och sa: "Vi pratar inte mer om Wayne Rooney. Ni har kritiserat honom, jag gör inte det. Ni."

 


Sen gick det upprörda arslet mot dörren innan han vände sig, pekade och suddade ut alla funderingar på vilken journalist han refererade till. "You too," tillade holländaren. "Fat man, there."

 


Journalisten svarade: "Tack."

 


Nu har det uppstått en del snack om huruvida Louis sa "fat", eller om han försökte bräka fram "that man".

 


Den aktuella journalisten, the Suns Neil Custis (se bilden här under), har gått ganska hårt åt holländaren under hösten och var drivande i spekulationerna om att han skulle få sparken kring jul.

 


Det råder i alla fall ingen tvekan om vad Neil tyckte att han sa, han skrev igår följande i sin tidning:

 

 

"Du har rätt Louis jag är fet.

 

 

"Jag genomgick en knäoperation för fyra månader sedan och det hindrar mig från att springa och gå till gymmet.

 

"Det har resulterat i att jag lagt på mig nästan två stone (= 12,7 kg).

 

"Men jag försöker göra mig av med det genom att ha ett torrt januari och ett lugnt februari och en personlig tränare.

 

"Jag kan åtminstone hålla upp händerna inför mina egna misslyckanden. Synd att inte andra kan göra detsamma."

 


Om mitt ansikte höll på att smälta och jag var en galen alkoholist - och det är dit jag själv är på väg - skulle jag inte kasta ur mig smädelser om någon annans utseende. Särskilt inte när den personens tidning sitter på saker om ditt privatliv. Tycker dessutom att Neil glömde kalla honom ett okunnigt, tråkigt, träskobärande mumintroll med ett napalmbombat ansikte som är en holländsk fitta, men det kanske kommer i en senare artikel.

 


Trodde på allvar att Van Gaalen skulle få gå då runt jul när förlusterna bara rasade in, den ena mer förnedrande än den andra, men istället kom det fram att Dick'Ed uppmanade honom att stanna, trots att han faktiskt funderade på att själv kliva av. Nu vet jag inte riktigt vad jag tror, men med tanke på att Adidas har varit ute och vädrat ett visst missnöje med vårt spelsystem och att vi kan känna oss långt ifrån säkra på en topp fyra placering, så borde t.o.m dumskallen Dick'Ed ha någon form av pungsvett. Så förhoppningsvis ligger det något i den här artikeln av den hyfsat seriösa James Ducker på the Times. Och nej, jag hoppas inte att United förlorar på söndag, men om vi skulle göra det och det holländska trynet fick gå, ja då finns det ju i alla fall något positivt med skiten:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2016/01/14/11250915-louis-van-gaal-riskerar-att-fa-sparken-om-manchester-united-tappar-fart-i-racet-om-topp-fyra/

 


Tror de flesta här har förstått att jag gett upp allt mitt hopp jag en gång hade till Van Gaal. Jag vet att jag t.o.m hyllade honom när han först kom och att det kändes som att vi skulle lägga debaclet från Moyes tid bakom oss och gå vidare, vidare mot den topp där vi spenderat så lång tid under 90-, 00- och delvis 10-talet. Så blev det inte, och jag ser inte att han kan ta oss dit heller och när han dessutom uppträder så förbannat okunnigt och arrogant så ser jag fram emot dagen då han får lämna vår klubb. Tyvärr så leds vi även utanför planen av clowner och den kanske allra största är den som ska ha kontrollen medan Glazer-bröderna runkar vidare i Florida. Ni förstår såklart att jag pratar om Dick'Ed Woodward, börjar sakna adjektiv att beskriva honom med nu, han är nästan bortom skämtstadiet redan.

 


Vet inte om ni känner till det men för ganska precis ett år sedan försvann gamle United-spelaren Brian McClair tillbaka hem till Skottland. Innan det hade han jobbat i vår akademi och gjort ett riktigt bra jobb där. Men än idag har han inte ersatts, istället drivs vår ungdomsorganisation som ett jävla skämt. Vissa av lagen får knappt ihop tillräckligt med spelare för att kunna spela riktiga matcher och numera innehas klubbens näst viktigaste fotbollsroll av klubbsekreteraren! Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. Under tiden jobbar Dick'Ed vidare med att försöka knyta upp en officiell irakisk nudelpartner. Vad fan är det som händer med vår klubb? Säg till när vi tågar mot O.T med facklor, grepar och snaror. Förmodligen är inte Dick'Ed där, eftersom han föredrar vårt kontor i London, men då får vi väl vänta där och avkräva honom några efterlängtade svar. Medan ni vässar liarna kan ni ju läsa den här briljanta, men smått skrämmande, artikeln av Danny Taylor på ämnet från oktober förra året:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2015/11/10/11214077-tystlatet-haller-manchester-city-pa-att-besegra-united-i-kampen-om-ungdomarna/

 


Ett rykte når mig i min bunker om att United har identifierat två tänkbara ersättare till De Gea för den dagen han till sist gör flytten till Madrid. Då handlar det om AC Milans Gianluigi Donnarumma. Han har redan debuterat för de rödsvarta och killen fyller 17 år (!) i februari i år. Den andra är Predrag Rajković, en 20-årig serb som för tillfället vaktar målet för den israeliska klubben Maccabi Tel Aviv. I princip varenda storklubb i Europa är ute efter honom, så det är väl fint av Dick'Ed att läcka till media att även vi är intresserade. Jag har inte sett någon av dem spela, men det verkar onekligen som att de är Europas i särklass hetaste målvaktstalanger.

 


Nu måste jag bara snabbt studsa tillbaka till Newcastle matchen igen. Det har ju ofta sagts att Cantona gjorde sina lagkamrater bättre p.g.a sina färdigheter. Samma sak gäller Fellaini - han får varenda jävel omkring sig att se bättre ut, men i hans fall beror det på att han är fullständig skit. En hyfsad spelare blir en världsklasspelare när han jämförs med Fellaini.

 


Kul att höra Borussia Dortmunds tränare Thomas Tuchel ge sin syn på unge Adnans tid hos tyskarna. Fint att höra att han verkligen tog vara på tiden där och försökte bli en bättre spelare, eller, ja...

 

Tuchel: "Det är synd att han inte visade viljan och attityden man behöver för att utvecklas vid hans ålder. Min känsla var att han aldrig på riktigt var med oss, att en del av honom alltid stannade i Manchester och han jämförde allt här med United. Vi kunde inte hjälpa honom att skaka av sig det. De kommer till oss och ber om en andra chans."

 

 


Om vi nu tar oss en liten titt på den senaste månaden så kan vi slå fast att vi under den tiden bl. a mött West Ham (h), Bournemouth (b), Norwich (h), Stoke (b) och Newcastle (b). Det är fem matcher, vilket betyder att vi max hade kunnat ta 15 poäng från de sammandrabbningarna. Det här är matcher som jag anser att vi skulle ha kunnat plocka full pott ifrån, då hade vi i så fall stått på 47 poäng, toppat ligan och haft fyra pinnar ner till arsewipe. Men på dessa matcher lyckades vi skrapa ihop två poäng (!), och därmed tappa 13. Vi hade t.o.m haft råd att förlora en och kryssa en av dessa matcher, då hade vi ändå toppat ligan, en poäng före den skrynklige schäfertikens mannar. Låt det sjunka in, gott folk...

 


Avslutar med några rader om satirtidningen Charlie Hebdo. Jag gillar verkligen satir och anser att den fyller en viktig funktion i samhället. Jag fördömer självklart det fasansfulla dådet mot den franska tidningen i början av förra året. Sånt ska inte behöva hända. Vad jag däremot vänder mig emot är att tidningen gång efter annan publicerar saker som är rasism. Då får man ofta höra att man inte förstår fransk satir och att de bara driver med rasistiska föreställningar i samhället. Men hur många gånger kan man försvara sig med det? Nu har de gjort det igen och för en gångs skulle uppmärksammas skiten även i västerländsk media. Som vanligt kommer försvaret att det handlar om en drift med rasisternas föreställningsvärld, men hur långe håller det argumentet, egentligen? Efter att ha läst på lite om tidningens historia efter attentatet 2015 valde jag att inte ha #JeSuisCharlie på mina bilder på sociala medier. Ska jag vara ärlig så tror jag aldrig jag kommer fästa någon flagga eller liknande hashtag på mina alster. Vart var alla ryska flaggor på Facebook när det ryska planet exploderade i Egypten? Vart är alla palestinska flaggor när Israel utför ännu en massaker i Gaza? Och varför ser man inga pakistanska flaggor när USA:s drönare slaktat ännu en grupp med oskyldiga fåraherdar? Nej den dubbelmoralen får mig att vilja spy. Och det går att fördöma dådet i Paris, utan att älska allt tidningen gör, jag lovar.

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2016/01/14/11250912-sjuk-charlie-hebdo-teckning-lankar-samman-dod-flyktingpojke-med-tyska-sexattackerna/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards