Direktlänk till inlägg 6 augusti 2016

Mourinhos presskonferens igår (fredag 5/8):

Av Mikael Holmkvist - 6 augusti 2016 14:45

Fråga: Skulle du kunna klargöra situationen med Bastian Schweinsteiger och vad som faktiskt händer med honom?


 

Mourinho: Vad som händer? Vad som händer händer i alla klubbar i hela världen. Managern bestämmer sin trupp och väljer ett visst antal spelare att möta säsongen med, och det är det. Jag gillar normalt sett att jobba med 20 spelare, plus de tre målvakterna, vilket är vad jag gjort i 15 år.



Vi har så många spelare, men samtidigt har vi så många turneringar, särskilt Europa League turneringen, det är en turnering som ändrar profilen på säsongen för du kan spela 15 matcher. Man spelar på torsdagen och man har en stor risk från att resa mycket. Normalt sett kommer du att spela Premier League på söndagarna. Så jag tog beslutet att spela med 23 spelare, plus tre målvakter, vilket jag ändå tycker är mycket. Jag var tvungen att ta mina beslut. Det är enkelt.


 

Fråga: Så han har ingen Manchester United framtid, men du har truppen då, den är klar. Inkluderar det ett stort, stort nyförvärv under de kommande dagarna?


 

Mourinho: Ja. Vi har 22 nu och jag vill att vi ska ha 23.


 

Fråga: Namnet som alltid nämns är Paul Pogba. Jag vet att du inte tycker om att prata om andra lags spelare men situationen har pågått länge. Är du säker på att den 23:e spelaren kommer att komma?


 

Mourinho: Du har rätt, jag gillar inte att prata om andra klubbar och spelare från andra klubbar. Andra managers gillar att göra det. De gillar att prata om mina klubbar och mina spelare. Jag är väldigt pragmatisk när det gäller detta. Det enda som betyder något för mig är vad som händer i mitt hus, inte i huset hos mina grannar. Pogba är en Juventus spelare tills det är officiellt att han inte är det. Så, vi kör såhär. Men helt ärligt, marknaden stänger den 31 augusti, men jag tror att min klubb försöker göra allt för att stänga marknaden innan den 14:e augusti. Så, nästa vecka kommer vi ha vår trupp stängd.


 

Fråga: När det gäller söndagens match, är det viktigt att vinna en pokal? Är det viktigt att se dina spelare, att komma i form? Vad är målet på söndag?


 

Mourinho: Du har rätt. Allt är viktigt. Om man kunde välja allt, skulle man välja allt. Var försäsong var konstig. Det var en bra försäsong för några spelare men för andra var det inte tillräckligt. Antalet matcher var inte tillräckligt. Matchen vi inte spelade mot Manchester City var riktigt illa för oss. Veckan utan arbete i Kina var riktigt illa för oss, så vi måste träna, vi måste spela, vi behöver få minuter för spelarna, vi måste träna mot andra lag. Men det är över. Nu har vi ingen chans att träna mot andra lag. Nu har vi Leicester innan Premier League och det är inget träningspass. Det är en match. Jag tror att särskilt för spelarna som var involverade förra säsongen måste det ha en mening för att få spela i Community Shield måste du vara mästare eller så måste du vinna FA Cupen, och de vann FA Cupen. Så jag tycker vi måste gå in i det som en match.



Vi har såklart sex byten, inte tre, vi har sex, så det ger mig en chans att ge minuter till vissa personer. Det ger mig chansen att spela med några spelare som jag vet inte kan spela i 90 minuter. Så det kommer bli lite av allting. Självklart kommer vi försöka vinna det.


 

Fråga: Ett Jose Mourinho lag spelar annorlunda jämfört med ett Louis van Gaal lag. Svarar dina spelare på vad du försöker lära dem? Och kommer det att ta lite tid för dem att verkligen bli vad du vill att de ska vara?


 

Mourinho: Jag tycker att dina ord är väldigt korrekta för du säger att mina lag är annorlunda jämfört med Mr Van Gaals lag och det är korrekt. Jag vill klargöra att jag inte säger att mina lag är bättre, eller har bättre idéer, eller att mina spelprinciper är bättre, inte alls. Så din fråga var korrekt. Ja, mina lag är annorlunda mot Mr Van Gaals.



Det är en svår situation att ändra dynamiken. Det skulle vara lättare för mig att ha 20 nya spelare och börja från noll. Under två år hade de några principer gällande spelet som inte är mina principer och spelarna är spelare. Utan att förlora sin identitet försöker de alltid ställa om till vad managern vill, såklart, efter två års arbete finns det saker i deras hjärnor som är automatiska. Det är svårt att ändra. Men vi arbetar hårt och spelarna försöker, allting. Självklart gör vi misstag och självklart är vi långt ifrån från perfektion. Men spelarna ger allt för att försöka ställa om. Steg för steg kommer mitt lag att bli ett lag.


 

Fråga: Vilken klubb tycker du har haft det bästa transferfönstret i Premier League? Är det Manchester United?


 

Mourinho: Jag vet inte. Jag pratar bara om oss. Jag hörde två av mina kollegor från andra Premier League klubbar prata om oss, vilket jag måste erkänna att jag inte gillar. Det är inte etiskt. Det finns saker som jag gör som inte är etiska, men när andra gör det är det ingen som säger det, allting är normalt. Men sanningen är att jag inte pratar om de andra, de kan göra vad de vill.



Jag tycker vår marknad var bra. Vi tog beslut. Vi bestämde oss för att plocka in fyra spelare, inte 10. Fyra som är på en Man United nivå. Vi bestämde oss för att plocka in fyra som verkligen kan förbättra truppen. Det här är profilen av vår marknad.



Vi har en ung mittback som behöver tid för att bli en toppspelare, men han har toppotential och vi tror väldigt mycket på honom. Vi har plockat in en kreativ spelare, en spelare med kvalitet som vi vet att han har. Vi plockade in en anfallare, och vi kommer att få en väldigt bra mittfältsspelare. Vi försöker få balans så jag är väldigt nöjd med min trupp. Jag är nöjd med ansträngningarna klubben gjorde och fortfarande gör för oss. Om de andra har problem, kan de göra vad de vill.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards