Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

JOEY BARTON SÄGER ATT MANCHESTER CITYS BEHANDLING AV JOE HART ÄR "VIDRIG"

Av Mikael Holmkvist - 17 augusti 2016 21:16

• Målvakten har lämnats på bänken i säsongens två första matcher av Pep Guardiola  

 

• Mittfältaren menar att Brendan Rodgers har en "medelålderskris"

   

 Joey Barton skapar lite liv kring Rangers. Fotograf: Jason Cairnduff/Reuters

 

 

 

 

AV: Press Association, i the Guardian, onsdag 17 augusti, 2016:

 

 

Joey Barton har beskrivit Manchester Citys behandling av Joe Hart som "vidrig" och säger att det inte skulle ha hänt under hans tid i klubben.

 

 

Hart har lämnats på bänken av Pep Guardiola i Citys två första matcher för säsongen och Englandsmålvakten sammanlänkas alltmer med en flytt från klubben han spelat för sedan 2006 och gjort närmare 350 matcher för. Rapporter gör gällande att Barcelona målvakten Claudio Bravo är på väg att slutföra en flytt till the Etihad Stadium.

 

 

Rangers mittfältaren Barton, en akademispelare som tog sig in i seniorlaget hos City och spenderade fem säsonger i förstalaget innan han lämnade 2007, sa följande till Talksport: "Det är inte klubben som jag lämnade.

 

 

"Klubben jag lämnade och som jag ser nu är två totalt olika organisationer. Klubben jag spelade för hade inte behandlat en spelare som varit en tjänare så länge som Joe har på det sättet som de har gjort. Jag tycker det är vidrigt.

 

 

"Han är en fullfjädrad landslagsman, någon som förmodligen, innan City tog pengarna, kunde ha gått vidare till större och bättre saker själv, men han stannade och ville vara i City.

 

 

"Jag ser inte vad han har gjort fel för att bli behandlad på detta sätt. Hans attityd är inte förskräcklig. Jag gillar inte det här. Det är vanlig mänsklig anständighet, oavsett hur bra du tränare du är. Varför behandla honom så?"

 

 

Guardiola, den f.d Barça tränaren som tog över City i somras efter att ha lämnat Bayern München, startade Willy Caballero framför Hart i både lördagens 2-1 vinst mot Sunderland och tisdagens 5-0 triumf borta mot Steua Bukarest.

 

 

Barton tillade: "Jag har sett Caballero och säger du till mig att Caballero är bättre med fötterna än Joe Hart? Jag har inte sett det.

 

 

"Varför inte låta honom kriga för sin plats och om han sen inte är tillräckligt bra säg: 'Jag har gett honom en chans.' Det är vad varje manager borde göra, ge alla en chans."

 

 

Samtidigt försökte Barton reta upp Rangers rivaler Celtic inför deras möte den 10 september genom att påstå att deras manager Brendan Rodgers har en "medelålderskris".

 

 

"Jag har inte lyckats springa på honom än," sa Barton med glimten i ögat. "Jag vet att platserna dit han går och platserna dit jag går förmodligen skiljer sig med solbrännan och tänderna och de där grejorna. Det är inte den sortens inrättningar jag dyker upp vid. Jag har ingen medelålderskris."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards