Direktlänk till inlägg 19 januari 2017

SAGT & GJORT: "JAG ÄR STOLT OCH GLAD, ALLT ÄR BRA. KÄRLEKSAFFÄREN FORTSÄTTER"

Av Mikael Holmkvist - 19 januari 2017 17:16

Också den här veckan: Gianni Infantino; Donald Trumps ansikte; och sex lyxklockor

   

Fotograf: Steven Paston/PA

 

 

 

 

AV: David Hills, the Observer, söndag 15 januari, 2017:

 

 

Veckans citat

Gianni Infantino - avslöjar vad som först attraherade honom till det nya VM-formatet med 48 lag som värderas till $6,5 miljarder (61,6 miljarder kr) och garanterar anslag på $5m (47,4m kr) till alla Fifa:s 211 röstande medlemmar: "Det var ett fotbollsbeslut."

 

 

Veckans ställningstagande

Slaven Bilic - "sviken och arg" av att Dimitri Payet försöker lämna West Ham. "Han är vår bästa spelare och det är därför vi gav honom ett långt kontrakt. Vi gav honom allt, vi var alltid där för honom. Jag förväntar mig att han visar engagemang."

 

 

(Mars 1997 - Harry Redknapp avslöjar att han är "bitter och arg" på Slaven Bilic för att han försökt lämna West Ham: "Han har ett fantastiskt kontrakt, den bäst betalda spelaren i klubbens historia. Han skrev på det... Nu vill han ha en flytt och tycker att Everton är en stor klubb, så det finns inget vi kan göra. West Ham är en stor klubb i våra ögon, men han tycker annorlunda." Bilic: "Jag var tvungen att göra det här. Vi är proffs - alla spelare vet att om någon får chansen hos en stor klubb, måste han ta den.")

 

 

• Payets åsikt om kontraktslojalitet: februari 2016, skrev på sitt nya femårskontrakt värt £125k (1,43m kr) i veckan med West Ham. "För mig är det ett stort steg, en enorm uppvisning av förtroende från ordföranden och från managern. Jag tackar dem för det. Jag är stolt och jag är lycklig över att förlänga mitt äventyr med West Ham... Allt är bra. Kärleksaffären fortsätter."

 

 

 

Samtidigt: en som också vacklar

Diego Costa: "inte tillgänglig" för Chelsea två veckor efter hans nyårsmeddelande till fansen: "Jag är väldigt lycklig, väldigt nöjd här... Det är bra för oss att ha en manager som inte bara är en boss utan en person som vi kan prata med, någon vars stöd vi kan räkna med. Vi älskar honom mer hela tiden."

 

 

• Antonio Contes åsikt den 3 januari: "Förra sommaren sade Diego till mig: 'Jag stannar, jag stannar, jag vill kämpa för den här klubben, för mina lagkamrater, för den här tröjan,' och nu visar han fantastisk passion på rätt sätt, i varje ögonblick. Vi är glada för det här: jag, klubben, lagkamraterna, för han är helt fokuserad. Det är väldigt viktigt, det här."

 

 

Andra nyheter: veckans ögonblick

Måndag: Fifa drar ett streck över 2014 års skandal med lyxklockorna och förbereder sig på att dela ut lyxklockor till vinnarna vid the Fifa Best Awards i Zürich.

Tisdag: Fifa avslöjar att alla sex klockorna värda €92,000 (923,620 kr) "försvann" innan showen började. "Vi tittar på vad som har hänt."

 

 

Mest avslappnad

Uli Hoeness - villkorligt frigiven efter en skatteflykt på €27,2m (273,07m kr) och återinsatt som Bayerns president - pratar om att komma tillbaka in i fotbollen: "Jag har blivit mer reflekterande, tolerant och ödmjuk. Men jag tycker att jag fortfarande har ett relativt gott rykte i den internationella fotbollsvärlden. Det verkar inte ha blivit lidande."

 

 

Manager-nytt: bästa tilltron

24 november, Oldham-ordföranden Simon Corney om Stephen Robinson: "Vi har aldrig haft en hårdare arbetande manager, det har bara inte funkat för oss. Om någon inte kan se det, så vet jag inte vad de tittar på. Jag tror på Stephen... Det tar kanske sex månader, ett år, eller kanske två, för att lära sig League One och hur det fungerar, men han kommer få det rätt." 12 januari: Ger honom sparken.

 

 

Senaste om Zamparini

Italien, 6 september: Palermo-ägaren Maurizio Zamparini anställer tränaren Roberto de Zerbi.

28 november: Förnekar planer på att sparka honom. "Jag behåller De Zerbi, det är mitt beslut."

30 november: Sparkar honom för att ha varit "ynklig", anställer Eugenio Corini istället.

10 januari: Tappar tilliten till Corini och försöker återanställa De Zerbi; De Zerbi säger nej.

Corini: "Varje dag här är som en atombomb, det är som Hiroshima." Zamparini: "Det är inte lätt att vara president."

 

 

Bästa förtroendevotum

Frankrike: Montpellier-ägaren Louis "Loulou" Nicollin om sin tränare Frédéric Hantz: "Jag är arg på honom. Hans lag spelar sorglig, sorglig fotboll - jag börjar bli riktigt trött på det. Men Hantz är inte i fara. Vi har inte råd att sparka honom."

 

 

Mest mållös

Portugal: Sporting B-tränaren João de Deus: reagerar på att hans lag släppte in ett mål medan de firade ett mål i andra änden som dömdes bort av en "galen sen flagga... Det verkar som att vi har äntrat en surrealistisk ålder. Jag kan inte hitta orden. Det är så fruktansvärt. För mig är det här slutet på allt."

 

 

 

 

Bästa klargörandet

Italien: Sampdoria-ordföranden Massimo Ferrero klargör vad han menade då han sade följande till pressen efter en förlust mot Napoli: "Domaren stal matchen, otroligt, fotbollsförbundet måste kasta ut honom. Jag är verkligen skitförbannad, skicka bort dessa domare. Det är ett rån. I Italien är rån ett brott." Två dagar senare: "Jag skyller inte på domaren och jag har alltid försvarat domare. Jag har ingenting emot dem."

 

 

• Ferreros reflektion av incidenten: "När jag är utom mig av ilska skapar jag problem. Det är min natur. Han som föds rund kan inte dö fyrkantig."

 

 

Och mest hoppfull

Brasilien: officiella klubbmaskoten för Corinthians, modellen och vinnaren av Miss Bumbum 2016, Erika Canela hoppas att hennes nya tatuering av Donald Trumps ansikte ska "förändra hans syn på kvinnor och invandrare". "Men jag hoppas att han inte sviker mig och går ner i historien som en tyrann eller något... Jag skulle inte vilja ha det på min hals."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards