Alla inlägg den 15 januari 2017

Av Mikael Holmkvist - 15 januari 2017 15:32

Scouse-svinen (h)

Jaha ja, dags att möta dem nu då. Låt oss inte lura oss själva och måla upp det här till något det inte är. Men alldeles oavsett tabellägen och alla andra parametrar så är det här såklart något extra för alla som hejar på Man United. Chelsea visade igår att de funkar även utan Diego Costa, och att förlusten mot Spurs inte innebar att de nu kommer ramla ihop som ett korthus.

 


Jag har många gånger tjatat om att jag tycker att Mourinho har gjort det väldigt bra, på väldigt kort tid, med oss. "Experterna" pekar på vår sjätte plats i tabellen och grymtar om att det inte hänt så mycket under portugisen. Det visar ganska tydligt vilka ändtarmar många av dem är. Sen är jag inte riktigt överens med alla som säger att Liverpool är så fantastiskt bra, det är de inte. Klopp har haft längre tid på sig än Mourinho och fått ihop laget ganska bra, å andra sidan har han väl i princip 11 man att spela, så han har ju inte alltför mycket att fundera på, blir någon skadad eller är borta av andra anledningar så märks det vilken bristande bredd i truppen de har. Men visst, de var tydligen usla mot Southampton i cupen tidigare i veckan och enligt rapporterna jag har sett skulle de ha förlorat med större siffror, men mot oss brukar de ofta höja sig. Frågan nu är väl om det räcker, för spelar vi som vi har visat att vi kan, under ganska lång nu dessutom, ja då tror jag att vi tar dem.

 


Jag brukar inte luta mig alltför mycket mot statistik, och i sådana här matcher betyder den ofta mindre än i vanliga fall, men man kan konstatera att sett över alla ligamöten mellan United och Liverpool på Old Trafford från säsongen 2001/02 (senaste 15, med andra ord) så har United 11 vinster, mot deras 4 och målskillnaden är 28-16 i Uniteds favör.

 


Lämnar över resten av försnacket till den briljanta Richard Kurt och the Irish Examiner-kolumnen "Terrace Talk" (skrivet INNAN semifinalvinsten mot Hull):

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/01/14/11406752-terrace-talk-man-united-om-wayne-rooney-sanker-liverpool-skulle-det-toppa-allt/

 

 

 

Vissa lär sig aldrig (särskilt inte dessa scousers)

Jag vet inte om ni känner till den här dåliga ursäkten till journalist:

   

 

Han heter Sachin Nakrani och jobbar väldigt överraskande kvar på the Guardian. Han är ett Liverpool-fan och drar sig inte för att ljuga, fantisera ihop alla möjliga hot mot sig själv och sedan visa sig ganska tam när han konfronteras med sin skit. Han tillhör inte det tunga gardet på tidningen, så jag förstår om ni inte hört namnet. Men han har en historia med oss United-fans och framförallt med Red Issue. Och som ni alla vet vi det här laget, i ett "gräl" mellan RI och någon annan finns det bara en vinnare. Jag ska gå igenom hans senaste idioti med er, men först ska jag bara visa hur han hanterar "krissituationer".

 


Efter att det varit tyst från den lilla råttpungen ett tag så har han känt på senare att det var dags att kryp upp från under stenen där han tillbringar större delen av sitt miserabla liv. Han har många gånger konfronterats gällande sitt hat mot Red Issue, men då har han bara bladdrat på om att det är en lång historia o.s.v Men jag kan väl säga att jag kan förstå varför han inte vill förklara det här bråket, det skulle nämligen visa exakt vilken idiot det är vi pratar om.

 


Hursomhelst så känner han sig nu så pressad att han har kollat alla som följer honom på Twitter, och visar det sig att någon av dessa personer även följer Red Issue, då blockar han den personen pronto. Tror ni mig inte?

 

 


Här ska ni få en detaljerad bakgrund om det här praktarslet:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/01/14/11406748-det-sallsamma-fallet-charlie-clit-licker/

 


http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/01/14/11406746-guardian-journalist-kommer-angra-att-han-startade-ett-brak-med-united-fans/

 


Men anledningen till att Nakkers nu blivit aktuell igen är att han i tisdags (10:e januari) skrev en totalt värdelös artikel om fanzinekulturen på Liverpool-sidan This Is Anfield. I den sörjan av ord spottade han ur sig följande lilla mästerverk:

 

 

"Nu är det också värt att påpeka att inte alla fanzines är dygdiga. För ganska precis två år sedan var det, till exempel, möjligt att köpa Red Issue utanför Old Trafford, en avskyvärd blaska sammanställd av avskyvärda kukhuvuden, och det har ingenting med klubben de hejar på att göra. Jag kan inte ha varit den enda som kände fullkomlig glädje när det rapporterades att deras sista nummer kom ut i januari 2015, ett ögonblick som gjordes ännu mer härligt av det faktum att United förlorade den dagen, hemma mot Southampton."

 


Och det dröjde ju inte länge förrän den här texten nådde Red Issues internetforum, så nu har gubbarna där plockat fram lille Sachins fil igen och jag är övertygad om att han, darrig och helt genomsvettig, ligger hemma i pojkrummet och blockerar för allt vad musen håller för på Twitter. Helt briljant!

 

 

 

Bryan Robson

Det var mannen som fick mig att bli Röd från första början. Hans två mål mot just scouserna på Anfield 1988 fick mig att svära evig trohet. Och oj vad bra han var! Han kunde allt, och att han dessutom gjorde det med ett skaderegister som slår det mesta, ja det gör honom bara ännu mer imponerande. I onsdags (11:e januari) fyllde denna ikon 60 år. Han kom till United 1981 för ungefär £1,5m (ca 21m kr). Man undrar ju vad han skulle vara värd om han spelade idag, skulle det räcka med £200m? Han stannade i United ända till 1994 och var kapten 1982-1994. Under sina 13 år på OT spelade han 461 matcher och gjorde 99 mål. Pssar på att säga grattis i efterskott till en United-legendar som verkligen förtjänar epitetet och skickar med en kort hyllningsvideo:

 

 

 

Infantinos McDonald's-VM

Lämnar över ordet till the Guardians briljanta Marina Hyde gällande Fifa:s senaste dårskap, måste bara ta med det här briljanta citatet ur hennes text:

 

 

"Redan finns det en distinkt känsla av att VM håller på att bli en McDonald's-reklam med en alltmer oviktig fotbollsturnering bifogad."

 


http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/01/14/11406744-infantinos-vm-en-graslig-prequel-som-kommer-belona-sig-sjalv-med-varje-oscar/

 

 

Paul Gascoigne "dör inför världens ögon"

Tidigare i veckan dog Graham Taylor, han var tidigare manager för Englands landslag och ledde även, bl. a, Aston Villa och Watford. Han är en av spelets goda gubbar. Han vägrade t. ex att få tak på avbytarbänken till fansen hade fått ett över läktaren och han hade aldrig några problem med att ta en pint på någon vanlig pub och snacka, som vem som helst, med fansen. Nu finns det även en rädsla för att en av hans spelare i det engelska landslaget, Paul Gascoigne, kommer gå samma öde till mötes ganska snart.

   

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/01/14/11406742-vincent-hogan-gascoigne-dor-framfor-varldens-ogon-och-ingen-verkar-kunna-radda-honom/

 

 

 

Kebab, den tyska extremhögern... och brädspel

Det här är bland det sjukaste som jag har läst på länge. Det var också helt nytt för mig, jag hade inte hört talas om det här förut. Jag kan inte påstå att jag dagligen surfar in på tyska tidningars sidor och håller mig uppdaterad om det inrikespolitiska läget där, men ändå. Konstigt att inte "sanningssägare" som Kent Ekeroth, Avpixlat, Nya Tider, Gamla Tider, Avrunkat, Ditpixlat eller kotlett-Jimmie gapat om det här hotet i vår geografiska närhet. De brukar ju inte vara sena att tala om "systemkollaps" och det västerländska samhällets undergång när det sker hemskheter, men just ja, vad dum jag är...

 


Det är lång läsning, men jag rekommenderar det verkligen, sug på det här utdraget bara, så förstår ni själva vilken sorts hjärnor det är vi pratar om:

 

 

"En del av deras tidigare påhitt inkluderade att gå omkring där Buchenwald stod iklädda egensydda SS-uniformer och de hittade på ett brädspel som hette 'Pogromly', som belönade spelare för att sända så många judar som möjligt till koncentrationslägren."

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/01/14/11406740-langlasning-den-nynazistiska-mordrattegangen-som-avslojar-tysklands-morkaste-hemligheter/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards