Direktlänk till inlägg 11 september 2017

EXKLUSIVT: MANCHESTER UNITED SATTE MITT HUVUD I EN SNARA! LOUIS VAN GAAL SÅGAR SIN GAMLA KLUBB FÖR ATT DE SPARKADE HONOM

Av Mikael Holmkvist - 11 september 2017 15:56

Van Gaal jämförde bortplockningen av honom med en förnedrande offentlig avrättning

   

Louis van Gaal vann FA Cupen med Manchester United. (Bild: Man Utd/Getty)

 

 

 

 

AV: Simon Mullock, Daily Mirror, lördag 9 september, 2017:

 

 

Louis van Gaal har anklagat Manchester United för att hänga ut honom och torka i och med den kontroversiella sparkningen av honom efter att han lett klubben till vinst i FA Cupen.

 

 

Holländaren har till sist brutit tystnaden gällande hans hänsynslösa uttåg från Old Trafford mindre än 24 timmar efter 2-1 segern på Wembley mot Crystal Palace i maj 2016.

 

 

Van Gaal jämförde bortplockningen av honom med en förnedrande offentlig avrättning efter att ha insisterat på att vd:n Ed Woodward gått bakom ryggen på honom för att locka Jose Mourinho till Manchester efter portugisens uttåg från Chelsea.

 

 

Van Gaal, som tidigare har vägrat att kommentera sitt avsked, sade: "United satte mitt huvud i en snara och jag placerades offentligt vid galgen.

 

 

"Pressen var enorm med mitt huvud i snaran och de gick verkligen bakom min rygg.

 

 

"Jag tycker att allt var iscensattes som en film och det gjordes i princip helt bakom min rygg hela vägen från januari.

 

 

"Min fru, Truus, sade till mig att attityden hos ledningen hade ändrats. Kvinnor har den intuitionen. De känner det.

 

 

"Jag förnekade det, t.o.m för min fru, för mellan mig som manager och vd:n Ed Woodward, sköttes allt som vanligt."

 

 

Van Gaal började känna sig underminerad när United-legendarer som Gary Neville och Paul Scholes kritiserade hans fotbollsstil.

 

 

Men holländaren kände sig säker för att Woodward hade gett honom ett treårskontrakt när han lämnade posten som Hollands manager för att inleda Uniteds erbjudande om att ersätta David Moyes för han hade bara velat ha ett 24 månaders avtal.

 

 

Han beskriver sättet på vilket United inledde deras charmoffensiv för att landa Mourinho som den största förnedringen i hans karriär.

 

 

Van Gaal sade: "Plötsligt började f.d spelare att gläfsa i media om att vi spelade tråkig fotboll och sparkningen av Mourinho gjorde det väldigt attraktivt för alla att fortsätta slå mot mig.

 

 

"Jag förstår det valet av United att ta Mourinho.

 

 

"Jag ville ändå aldrig ha mer än två år. Man United ville ha tre år.

 

 

"Plötsligt var Mourinho arbetslös efter ett och ett halvt år av mitt kontrakt och jag visste att United ville ha honom en dag.

 

 

"De berättade för mig först efter att det hade läckt ut och det var den största besvikelsen i mitt liv.

 

 

"United diskuterade inte detta med mig. Om de hade kommit till mig med Mourinho-planen då hade jag kunnat säga 'ok, låt oss ge allt under de sista sex månaderna, fullständigt engagemang till varandra och laget och sen kan Jose Mourinho ta över.'

 

 

"De kunde ha räddat det sista året av min lön genom att göra så men efter vad som hände såg jag till att de fick betala varenda penny."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards