Direktlänk till inlägg 4 september 2017

OM DU BARA SKA LÄSA EN FOTBOLLSBOK 2017, HITTAR DU DEN HÄR! STORE, RÖDE ROMELU, AGÜERO, RAVEL MORRISON OCH ROONEY-SOPPAN RULLAR VIDARE...

Av Mikael Holmkvist - 4 september 2017 19:44

Under det här landslagsuppehållet har det ju inte direkt varit någon enorm nyhetstorka. Den urkorkade scousern har, minst sagt, bidragit med sin del ganska rejält och försett tabloiderna med stoff att skriva under hela helgen och enda fram till idag. Och nu väntar de ju bara på Coleens besked, tar hon ungarna och lämnar sin privata sedelpress... förlåt, Wayne, eller förlåter hon honom ännu en gång?



Om ni fortfarande är intresserade av hans torsdag och fredag och efterdyningarna till det så hittar ni länkar till the Suns Rooney-rapporter längre ner i dagens inlägg.



Igår (söndag) sände dessutom talkSPORT en förinspelad intervju med vraket och längst ner i det här inlägget hittar ni en del av det han hade att säga. Vill bara påpeka det att inspelningen gjordes INNAN han satte sig bakom ratten i Laura Simpsons bil, så det är inga frågor om det.



Men nu vidare till betydligt viktigare saker!


 

Om du bara ska köpa en fotbollsbok 2017

Det är ofta man läser att Andy Walsh mer eller mindre grundade FC United of Manchester. Inget kunde vara längre ifrån sanningen (som så mycket annat när det gäller herr Walsh). Han fanns med i arbetet runt grundandet av klubben, men själva idén kläcktes av Red Issue-auktoriteten John-Paul O'Neill och det var även herr O'Neill och några andra, sanna eldsjälar, som gjorde allt det tunga jobbet med att få FC United spelklara till säsongen 2005/06.



P.g.a Walsh och hans lakejer så tappade jag ett tag tron på FC United, allt det fina som vi stod för raserades ganska snabbt av nämnde Walsh och ett antal andra idioter. Även om det aldrig kommer att bli som under de första, underbara säsongerna med FC så har hårt jobb från några riktigt stenhårda krigare gjort att man så sakteliga börjat få tillbaka tron på klubben igen. Självklart är Walsh sedan länge ute ur bilden.



Och nu har O'Neill skrivit en bok på ämnet och den verkar vara ganska bred i sitt innehåll, den tar upp FC:s uppgång, fall och vägen tillbaka, Glazer-övertagandet och Fergies roll, som han inte bör vara så stolt över, i det hela. Och om O'Neills texter från Red Issue är något att gå efter, så kan jag garantera att det kommer bli en helt fantastisk läsning.



Karln är dessutom känd för att på ett närmast vetenskapligt sätt backa upp sina texter med kalla fakta och det är inte bara en gång han har plockat isär en idiot på två ben fullständigt. Fråga bara Andy Walsh när kampen för att få bort honom från FC rasade som hårdast.



Boken, vars titel är: "Red Rebels, The Glazers and the FC Revolution", släpps den 21 september och går att beställa från Amazon. Men genom Red Issue så kan man få den lite tidigare. Enligt beräkningarna ska den vara färdigtryckt och klar nu på torsdag (7/9) och sen börjar de direkt att skicka ut till de som beställt genom Red Issue.



Själva boken kostar 182 kr (beroende på växelkursen den dagen) och om man beställer den utanför England så tillkommer frakten och då får man ett mejl från Red Issue om fraktkostnaden, så betalar man den och sen skickar de boken.



Här är länken från bokens Twitter-sida:


Red Rebels @RedRebels2005

Köp Red Rebels nu, alla beställningar postas den 7:e september (två veckor innan den släpps för allmänheten):

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=TSS5539YT7H3A



På samma Twitter-sida har de dessutom släppt några små aptitretare från boken:


 

Red Rebels @RedRebels2005

David Gills hemliga möten med avstängda huliganledaren då Fergie & MUFC-representanters anti-FC-fientlighet rasade - hela berättelsen i Red Rebels.


 

Red Rebels @RedRebels2005

Kommer snart i Red Rebels: hur det förmodat vänstersinnade @ManCityCouncil körde över FC Utd-fansen medan de kelade med fascisterna från Abu Dhabi.


 

Red Rebels @RedRebels2005

I Red Rebels kan du läsa om hur MUFC var tvungna att ge tillstånd till FCUM för att registrera klubbens namn 2005 & hur Gill & co snabbt fick ångra det.


 

Red Rebels @RedRebels2005

Berättelsen från insidan om United-fansens försök att fäkta bort Coolmore och Glazer, och det efterföljande sveket av Alex Ferguson. Kommer snart...


 

Red Rebels @RedRebels2005

Roy Keane tillfrågades om han ville spela för FC i november '05. Han frågade: "Måste jag göra allting managern säger åt mig?" Hela berättelsen i Red Rebels...



Och den här sista munfuktaren plockade den mästerlige Danny Taylor upp i sin söndagskolumn i the Observer igår:


 

Synd att Roy inte var tillräckligt sugen på FC

Det är svårt att inte beundra den skamlösa fräckheten hos FC United of Manchester - utbrytningsklubben som grundades efter Glazer-familjens övertagande av Manchester United - under de där jordbävningsdagarna 2005 när Roy Keane hade tröskat sönder sina lagkamrater i MUTV, spektakulärt hamnat i onåd hos Old Trafford-ledningen och plötsligt var arbetslös.

 

 

Storyn berättas i en ny bok, Red Rebels, av klubbens grundare, John-Paul O'Neill, och där kommer det fram att Keanes första erbjudande om en alternativ anställning kom i form av en gammaldags knackning på dörren och en inbjudan om att bli en del av den nya rörelsen.

 

 

Det var värt ett försök och du blir kanske överraskad, men Keane reagerade inte alltför illa på att två FC-representanter promenerade upp på hans infart för att fråga om han ville komma till den nystartade klubben i den andra divisionen i the North West Counties Football League. Keane tog ett nummer och lovade att tänka på det - "Skulle jag vara tvungen att göra allt managern säger till mig?" - innan han till sist bestämde sig för att Skottlands Premier League med Celtic kanske skulle hålla en något bättre standard (infoga ditt eget skämt här).

 

 

Det var synd. Keane hade passat in perfekt i idén om punkfotboll och att klättra uppåt på den engelska fotbollens stege (FC är nu endast två stopp ifrån the Football League). Det hade även varit ett rent nöje att se reaktionen från Sir Alex Ferguson - en man som hela tiden verkade häpnadsväckande paranoid gällande FC:s framgångar - när han tog emot den nyheten. Bara en gissning, men jag tvivlar på att han skulle ha tagit emot det väl.



Som ni själva förstår så är det här inte den vanliga, långtråkiga och inte särskilt läsvärda fotbollsboken, tvärtom, om ni bara ska läsa en fotbollsbok på engelska år 2017, så måste det ju bli den här, här har ni länken igen:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=TSS5539YT7H3A




Dessutom skrev Sunday Mirrors Manchester-skribent, Simon Mullock, igår också om O'Neills bok i sin söndagsspalt (innehåller en väldigt intressant teori):

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474952-class-of-92-har-siktet-installt-pa-att-aga-manchester-united-old-trafford-legendarerna-tros-komma-att-ersatta-glazer-familjen/


 

 

Store Röde Romelu!

4 mål under landslagsuppehållet, inklusive den här nicken som skickade de vidare till VM:

https://imgtc.com/w/egQreWB



Han har nu gjort 10 mål i gruppspelet.


 

Förklaring på en grej om Agüero i förra inlägget...

I mitt förra inlägg när jag malde på om transferfönstret så skrev jag att Citys behandling av Agüero inte är helt klockren, eller rättare sagt Kuken från Katalonien och hans trams om att ha vissa favoriter, och andra som han gärna är iskall emot. Dessutom kan det ju vara så att de bittra har retat upp lammungen Raheem Sterling, i och med rapporterna om att de var beredda att slänga in honom plus deg för att säkra Sánchez.



Efter det är det några som har frågat vad jag menade med Kukens behandling av Agüero och som ett brev på posten ägnade maestro Danny Taylor gårdagens huvudsakliga kolumn till just det ämnet, så här ser ni vad jag menade med det:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474956-sergio-aguero-har-lamnats-att-kanna-sig-som-en-andra-klassens-citizen/


 

Ravel Morrison till... Mexiko!

En transferaffär som det inte skrivits alltför mycket om är den som tog Ravel Morrison från Lazio till mexikanska Atlas Fútbol Club. Affären är ett lån som sträcker sig t.o.m sommaren 2018.

https://mobile.twitter.com/atlasfc/s...94231296950273



Atlas hör hemma i den mexikanska staden Guadalajara, som ligger i västra Mexiko och är landets tredje största stad. De spelar i den mexikanska högstaligan, Primera División och i den här staden föddes Javier Hernández och det var för C.D Guadalajara han spelade innan han flyttade till United 2010. Deras kändaste spelare idag är utan tvivel den gamla Barcelona-ikonen Rafael Márquez.



Man kan ju säga vad man vill om Morrisons flytt till Mexiko, men det känns ju som att manusförfattarna har allt klart för en säsong 4 av Narcos nu...


 

Rooney...

Ja, sagan fortsätter och för den som eventuellt är intresserad så har ni hela the Suns artikelsamling från igår och idag (måndag) samlade här under.



I en av artiklarna står det att Coleen ringde upp Laura från Mallorca för att få höra hennes version under en "spänd", fem minuter lång konversation.



Jag kan tänka mig att det samtalet var ett riktigt intellekt möte. Tror ni att de debatterade vilken inverkan incidenten kan komma att ha på framstegen för jämlikheten mellan män och kvinnor i Storbritannien? Eller diskuterade de de djupt sittande psykologiska problemen som driver på de självdestruktiva tendenserna hos en individ som Wayne?



Eller var det mer av det här stuket:



"Fingerpullade han dig i bilen eller inte? Säg bara sanningen ditt smutsiga luder!"



"Vi gjorde eh... typ, ingenting."



Och i en annan artikel beskriver tabloiderna att Laura är en betalande medlem i en grupp där kvinnor letar efter sugar daddies, d.v.s äldre män som kan ge dem ett liv i lyx. På sin profil skriver hon att hon vill få upp till £6,000 (65,630 kr) i månaden till sitt lyxliv och på profilen beskriver hon att hennes potentiella sugar daddy helst ska "gilla att träna".



Hon är, med andra ord, beredd att göra undantag på den punkten...



Men nu ska jag sluta tjata om den här soppan och ge er länkarna till söndagens och dagens rapporter. Glöm inte att scrolla ner under länkarna sen och kolla vad han hade att säga i sin intervju i söndags.


 

Laura vill ha en sugar daddy:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474926-jag-vill-ha-en-hunkig-sugar-daddy-wayne-rooney-partytjejen-laura-simpson-ar-medlem-pa-en-kontroversiell-sugar-daddy-dejtingsida-dar-aldre-man-ska-betala-upp-till-6-000-66-098-kr-i-manaden-for-henne/


 

 

Laura om natten mellan förra torsdagen och fredagen:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474929-min-natt-med-wayne-wayne-rooney-partytjejen-29-fotograferad-da-hon-hoppade-in-i-bilen-han-arresterades-i-da-hon-sager-ja-kanske-nar-hon-blir-tillfragad-om-hon-skulle-ha-spenderat-natten-med-honom/


 

Coleen är inte nöjd med Wayne:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474937-varlden-skrattar-at-mig-wayne-coleen-rooney-overvager-en-70m-771-1m-kr-skilsmassa-fran-maken-och-fotbollsesset-wayne-da-hon-erkanner-att-radslan-for-otrohet-knacker-henne/


 

"Coleen på krigsstigen":

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474944-coleen-pa-krigsstigen-coleen-rooney-har-fotograferats-for-forsta-gangen-sedan-konfrontationen-med-wayne-efter-att-ha-ringt-partytjejen-och-kravt-ett-ord-for-ord-vittnesmal-av-deras-alkoholfyllda-natt-som-slutade-med-rattfylleskammen/


 

Rooney tror att äktenskapet är över:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/04/11474947-han-tror-att-det-ar-over-wayne-rooney-fruktar-att-hans-aktenskap-ar-over-da-gravida-frun-coleen-stormat-ut-fran-deras-4m-herrgard-44m-kr-och-hon-tog-barnen-med-sig/


 

 

 

Tidigare i veckan (innan rattfyllan) träffade Rooney Mark Saggers på TalkSPORT för en exklusiv intervju. Den sändes klockan 14:00 (svensk tid) i söndags och skedde i samarbete med the Wayne Rooney Foundation. Då Wayne jobbar för the Foundation hoppas han kunna dra in pengar till grupper som hjälper missgynnade och utsatta barn, inklusive the NSPCC, Claire House Children's Hospice och Alder Heys barnsjukhus.

 



Här följer en del av vad han hade att säga:


 

Om Capello:

"Det var uppenbart att hans engelska inte var fantastisk och han tog även med sig sin egen tränarstab, som också var italienare.



"Jag kommer ihåg VM i Sydafrika och att Fabio och hans tränare såg Italien spela och de hoppade upp och jublade när Italien gjorde mål.



"Han var där som Englands manager! Jag tyckte inte det var rätt."


 

Om perversa Sven-Göran och Scholes:

"Sven var riktigt bra för laget - ännu mer för startelvan då han brukade spela med samma uppställning. Jag vet att för några av grabbarna på bänken var det svårt då de egentligen inte fick spela.



"Scholesy [Paul Scholes] är förmodligen den bästa jag spelade med. Scholesy skulle kunna sätta på sig skorna nu och fortfarande spela, det är jag säker på. Han kunde spelet - han hade en hjärna som lät honom spela varsomhelst.



"Han var så bra. Om vi [England] hade använt honom lite mer, på hans rätta position, så hade han definitivt influerat många fler matcher för oss."


 

Om Fergie, Giggs och sig själv:

"Det [en utskällning från Fergie] hände för mig och Giggsy oftare än för någon annan.



"Vi var spelarna som han [Fergie] skällde på mest. Men han visste att när han hade skällt ut oss två, så innebar karaktärerna vi var att vi gick ut och blev bättre.



"Det fanns små saker i hans [Fergies] ledarskap, som att om du var under 25 hade du ingen sportbil.



"Han var den bästa men han komplicerade aldrig någonting. Nuförtiden är det ibland lite för mycket information, för mycket tankar som går in i det. Ibland är det enda man behöver ett 'Ni är bättre än dem, gå ut och vinn det'.



"Han hade rätt balans och hans man-management var oöverträffat. Han visste vilka spelare han kunde skälla ut och vilka han behövde lägga armen runt.



"Jag har sett spelare med tårar rinna nerför deras kinder för att managern skällt ut dem och de klarar inte att ta det.



"Jag har också varit där när Alex Ferguson har skällt ut mig - och det gav mig det där lyftet. Det får dig att vilja få mer av det."


 

Om vad han ska göra när han lägger fotbollsskorna på hyllan:

"Tv är bra och några f.d spelare är fantastiska där. Men det är bra att se Steven Gerrard ta sina tränarmärken i Liverpool.



"Vi behöver fler spelare som gör det och de skulle t.o.m kunna skynda på det - det finns några märken som jag har tagit som en tioåring skulle kunna klara av. När man har den erfarenheten behöver man inte gå ner och göra den biten."


 

Om han var Englands boss skulle han t.o.m låta media kommer ÄNNU NÄRMARE truppen vid stora turneringar (säker på att han skulle ha gillat att ha en kamera och mikrofon uppkörd i trynet när han halsar i sig drinkar och öl):

"De skulle ha journalister på hotellet, då skulle de se vad spelarna gör för att förbereda sig för matcherna och hur mycket det betyder för dem."


 

Det kommer inte bli aktuellt med någon comeback i Englands landslag, även om Southgate tar laget till Ryssland 2018 och hör av sig (som om han ens skulle överväga att vilja ringa in det ölstinkande vraket):

"Jag har bestämt mig. Jag har sett det några gånger, där spelare har lämnat pensioneringen och åkt med till någon turnering - och det är inte rätt.



"Grabbarna som försöker kvalificera sig till Ryssland kommer vara spelarna som förtjänar att spela i turneringen. Så mitt beslut är fattat.



"Jag pratade med Coleen under sommaren.



"Det var mitt beslut. Jag lät henne i princip bara få veta det! Det är rätt beslut.



"Jag har haft min tid. Jag kan inte ha något som jag ångrar. Det är nu dags för några av de yngre grabbarna att kliva fram och försöka ta det längre.



"Självklart kommer jag titta. Jag har klargjort under hela min karriär att jag älskar att spela för England och jag vill att England ska göra bra ifrån sig - och så är det fortfarande.



"Nu kommer jag inte att spela, jag kommer titta med samma intresse som alla andra.



"Förhoppningsvis kan vi gå till nästa steg i turneringen."


 

Om Mourinho, Everton och att lämna United:

"Jag kunde se att jag inte skulle vara den stora personen i vad Mourinho ville ha, så det är därför jag tog beslutet att flytta vidare.



"Jag är tillbaka och spelar igen, njuter av min fotboll. Den sköna känslan man vill få från fotbollen är att njuta av den och jag gjorde förmodligen inte det så mycket som jag hade velat under de sista två åren.



"Jag har fått tillbaka den känslan där jag går ut till matcher och njuter av dem.



"Jag är en spelare som alltid har trott på mig själv, jag har alltid haft självförtroende.



"Jag minns när jag som 16-åring kom in i Everton-laget, jag minns att jag var på träningsplanen och visste att jag var den bästa spelaren i laget vid 16 års ålder.



"Jag har alltid haft en tro på mig själv om att jag skulle kunna göra bra ifrån mig och fortsätta att bli bättre. Det finns fortfarande kvar i mig idag.



"Jag tror fortfarande på min förmåga, och jag tror att man nästan måste ha det.



"För några dagar sedan sade jag till några av våra spelare om det där med att veta att man är ett bättre lag eller en bättre spelare och att ha den där arrogansen, inte på något dåligt sätt, men att ha den där stöddigheten och arrogansen att visa det på planen. Jag har alltid haft den tron på mig själv."


 

Om Lukaku:

"För det United-laget är han den perfekta spelaren.



"Han är kraftfull, snabb och stark och han gör mål, så han kommer absolut att göra laget bättre."


 

Om Van Gaalen och standarden

"Han [Van Gaal] fick mycket kritik. Jag tror att om han hade stannat så hade det blivit bättre.



"Han tittade på alla de små detaljerna, inte bara vid sidan av planen utan även på planen.



"Jag tycker att den saken han verkligen gjorde var att hålla standarden på spelarna, han krävde det bästa från dig varje dag.



"Vi brukade filma träningspassen, sitta ner och titta på träningspassen efteråt.



"Det var tufft för spelarna ur den aspekten men om han hade stannat hade vi blivit bättre.



"Jose kom in och förra säsongen i ligan hade vi det tufft och var inte tillräckligt jämna.



"United gjorde såklart bra ifrån sig i cuperna. Jag kunde se vart Jose var på väg med laget och de kommer bli en stor framgång."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 19:00

Representanthuset i USA har nu lämnat in ett lagförslag som pissar pratet om yttrandefrihet rakt i ansiktet. Här under ser ni ett klockrent inlägg gällande detta på X av Vita husets chefskorrespondent på Today News Africa i Washington, herr Simon Ate...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 3 maj 00:39

Rättighetsgrupper varnar för att definitionen kan komma att ytterligare kväva yttrandefriheten då protesterna fortsätter på amerikanska universitetsområden.       Al Jazeera, onsdag 1 maj, 2024     USA:s representanthus har med en överv...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 27 april 21:07

En av Europas mest kontroversiella författare, han förutsåg Balidådet och attacken mot Charlie Hebdo. Nu har han föreställt sig en Putin-liknande Macron   Huvudperson: författaren Michel Houellebecq har kallat Emmanuel Macron “bisarr&rdquo...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards