Direktlänk till inlägg 12 oktober 2017

EN REJÄL LÄSFEST MED BÅDE GAMMALT OCH NYTT!

Av Mikael Holmkvist - 12 oktober 2017 17:08

En gigantisk "läsfest" med både nytt och gammalt!

Sådär ja! Äntligen har jag fått arslet ur vagnen och rensat lite i mitt Word-dokument där jag skriver bloggen. Jag tror att exakt ingen bryr sig om hur det går till, men det är även en förklaring till varför en del gamla artiklar kommer först nu. För när jag surfar runt på det världsomspännande nätet hittar jag en hel del intressant som jag vill få med på bloggen, så jag kopierar det och klistrar in det i det tidigare nämnda Word-dokumentet. Tack vare detta så hamnar det på hög och det dyker även upp annat att göra än att sitta framför burken. Men när jag kollade för någon vecka sedan var det irriterande mycket som hamnat på hög, nämligen 158 sidor material! Så jag satte igång och fixade till det jag hade inlagt, utan att addera något nytt. Så var tanken att jag skulle hosta upp skiten förra helgen, till landslagsuppehållet, men den planeringen sprack. Men nu är det i alla fall klart, så jag hoppas att ni har överseende med att det är en rejäl blandning och spridning, rent datummässigt, på det jag kommer länka till här under. Eller ja, jag lägger ju upp vilken skit jag vill, passar det inte så behöver ni ju inte läsa, så enkelt är det. Men jag lovar, det finns en del guldkorn i all denna gyttja, hugg in!

 

 

 

Ayr United är så moderna och fräscha!

Vet inte om ni hört talat om det skotska laget Ayr United. Det är inte så att de är kända för en blixtrande fotboll som får publiken att dra efter andan när de ställer om från försvar till anfall. Nej, de väljer istället att helt rätta in sig i nyliberala inställningen om att "naket säljer". Och nej, det handlar inte om killarna i laget som poserar "sexigt" med deras matchställ, utan... *suuuuuuck*.... tjejer som får matchtröjorna kroppsmålade på sig inför lanseringen. Känns ju riktigt fräscht. Undrar om Glazer-familjen funderar på detta. Förstå själv att få se Bryan Glazer ligga och puta med munnen, med Uniteds nya hemmaställ målat direkt på kroppen, härligt va?!

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483466-ayr-uniteds-presentation-av-matchstallet-kritiserat-efter-det-att-klubben-slappt-bilder-pa-en-toplessmodell-med-nya-stallet-malat-pa-sig/

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483469-no-ayrs-and-graces-ayr-united-slapper-nytt-matchstall-med-toplessmodell-tackt-i-gul-och-vit-kroppsfarg/

 

 

 

Sagt & Gjort-fest deluxe!

Det finns så mycket som jag avskyr med den moderna fotbollen att det förmodligen känns konstigt att jag ens följer ett modernt fotbollslag. Även om han uttrycker det lite mer diplomatiskt så håller jag helt med Erik Niva om att jag (och han) inte gillar själva industrin, men att man fortfarande kan älska själva sporten. Det enkla, och ofta underhållande, svaret på varför jag avskyr så mycket med dagens fotboll står ofta att finna i the Observers helt briljanta kolumn "Sagt & Gjort". Jag hade med flera av dessa söndagskolumner från förra säsongen, men efter jul och nyår blev de, som så mycket annat, liggande i bloggdokumentet. Men, mina damer och herrar, här har ni samtliga från januari till maj förra säsongen. Och även om de inte är dagsaktuella, så säger de så otroligt mycket om allt som är så fel med denna underbara sport.

 

 

Sagt & Gjort 22/1-2017

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483474-sagt-gjort-fifa-s-nya-fokus-dimitri-payet-och-orients-gyllene-biljett/

 

 

19/2

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483476-sagt-gjort-jag-kanner-mig-som-jesus-for-att-vara-arlig-alla-ar-pa-mig-utan-nagon-anledning/

 

26/2

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483478-sagt-gjort-det-var-oturligt-for-olga-hon-ar-verkligen-en-charmig-tjej/

 

5/3

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483479-sagt-gjort-jag-har-fatt-nog-av-fotboll-jag-ar-tillbaka-i-prastskolan-for-att-tjana-gud/

 

 

12/3

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483481-sagt-gjort-han-kommer-vara-en-serios-president-jag-lamnar-palermo-i-sakra-hander/

 

 

19/3

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483482-sagt-gjort-jag-fortsatter-med-min-karriar-grabben-jag-borjar-om/

 

 

26/3

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483486-sagt-gjort-mitt-fokus-ligger-bara-pa-fotbollen-vi-har-alla-ett-privatliv/

 

 

9/4

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483487-sagt-gjort-nar-vi-pratar-om-fotboll-da-ar-en-kvinnas-input-vardelost/

 

 

23/4

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483490-sagt-gjort-det-ar-inte-sa-trevligt-inte-sa-trevligt-det-var-ingen-pengaaffar-for-mig/

 

 

30/4

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483493-sagt-gjort-jag-kommer-stamma-dem-till-hogsta-himlen-domstol-efter-domstol-efter-domstol/

 

 

7/5

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483494-sagt-gjort-dessa-sk-offer-de-fortsatter-tappa-kontrollen/

 

 

28/5

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483497-sagt-gjorts-priser-2016-17-fejkade-nyheter-hatare-och-att-kanna-sig-som-jesus/


 

 

Riktigt, riktigt intressant artikel om Carlos Kaiser

Den här artikeln vill jag verkligen flagga för. Det är en helt sensationell berättelse om Carlos Kaiser. Inte hört talas om honom? Det hade inte jag heller innan jag snubblade på den här texten. När jag hade översatt den klart hade jag tänkt att lägga ut den tillsammans med en text i stil med: "En större bedragare än Fellaini. Om bara belgaren kunde ta till sig hans taktik att faktiskt INTE spela fotboll." Men på något konstigt sätt har ju Mourinho fått lite ordning på krullet. Jag är fortfarande inte säker på att jag ser honom som en United-spelare i ordets rätta bemärkelse, men han gör något som är till nytta för laget, blandat med en hel del annat som inte är lika bra, men jag får åtminstone inte ont i magen längre så fort jag ser Uniteds nummer 27, alltid något! Men läs gärna den här artikeln om Carlos Kaiser:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483500-den-bortglomda-berattelsen-om-carlos-kaiser-fotbollens-storsta-lurendrejare/

 

 

 

En titt på Ibrahimovićs (förra säsongen) och Pogbas lön, tack och lov fick Raiola en del av kakan också...

I våras avslöjade en tysk fotbollsbok hur mycket Zlatan Ibrahimović och Paul Pogba tjänar på att spela fotboll för United. Nu har väl svensken fått gå ner något i lön, men jag tror att hans familj fortfarande kommer ha råd med tak över huvudet och kunna äta tre gånger om dagen. Den hedervärde agenten Mino Raiola gick inte heller helt lottlös ur dessa affärer...

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483502-avslojat-priset-for-att-forsoka-ta-tillbaka-framgangsdagarna-till-manchester-united-367-640-4-513m-kr-i-veckan-for-zlatan-ibrahimovic-och-3-5m-42-9m-kr-i-lojalitetsbonus-till-paul-pogba/

 

 

 

33 år sedan IRA försökte spränga Thatcher i luften i Brighton

Idag (12/10) är det 33 år sedan IRA försökte spränga häxan Margaret Thatcher i luften på ett hotell i Brighton. Om du är intresserad kan du läsa mer om det hela här:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483503-bombattentatet-i-brighton/

 

 

 

De konservativas länkar till DUP och mystiska pengar från Saudiarabien och så länge det finns pengar spelar ditt övriga uppträdande ingen som helst roll

Som ni säkert förstår anser jag att Storbritanniens konservativa premiärminister Theresa May är en vedervärdig person. Inför det senaste valet spenderade hon större delen av kampanjen med att berätta för väljarna hur hemska Labour var, för att de samarbetat med extremister. Sedan vinner hon valet och inleder direkt ett samarbete med... det extremistiska DUP. Kanske kan de förena deras kaoskoalition genom deras delade kärlek för skumma saudiska finansiärer. Dessutom finns det länkar från VM-värdlandet till mördaren vid Manchester Arena, läs mer om allt detta här:

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483505-vad-sammankopplar-brexit-the-dup-skumma-pengar-och-en-saudisk-prins/

 

 

Som ni säkert vet så måste ju potentiella ägare av PL-klubbar gå igenom ett s.k "fit and proper"-test. Detta test har blivit ett av de största skämten inom sporten fotboll. Om en person vill gå in och köpa ett engelskt fotbollslag så behöver han bara se till att ha gott om pengar som han är beredd att investera, resten skiter maktslipsarna fullständigt i. Det sorgliga är även att staden Manchester böjt sig framåt och tagit emot emiratens miljarder upp i röven, utan ett ord om vad som pågår i dessa länder. Tidigare i somras hittade vi t. ex Citys trevliga ägare i nyheterna igen - då åtta prinsessor från Abu Dhabi dömdes för människohandel:

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483507-atta-prinsessor-fran-abu-dhabi-domda-for-manniskohandel-gallande-hur-de-behandlade-tjanstefolket-pa-ett-lyxhotell-i-bryssel/

 

 

Den ofta helt briljanta Marina Hyde skrev även några giftiga rader om skandalen som kallas fotbolls-VM i Qatar 2022:

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483508-fifa-later-qatar-2022-segla-vidare-med-sina-moraliska-linjer-i-sanden-fortfarande-i-horisonten/

 

 

Och här har vi ännu mer läckerheter från Citys ägare i närliggande Jemen, där Förenade arabemiraten byggt upp flera "black sites" i de södra delarna av landet:

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483511-jemens-farliga-hemliga-fangelser/

 

 

Men det är en sådan himla tråkig inställning att hålla på och gnälla på sådana småsaker hela tiden, de pumpar ju in hederliga pengar i det tidigare så slitna östra Manchester!

 

 

Bästa artikeln om Rooney på länge

Inte helt otippat så är en av de absolut bästa texterna om Wayne Rooney skriven av Red Issue. Det är precis så som RI:s Twitter-konto skrev när de gjorde reklam för artikeln: "Rooneys branta nedgång på OT pågick längre än tiden då han faktiskt var bra. Han var redan långt inne på den i mars 2013:"

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483513-rooney-villfarelsen/

 

 

Lukaku!

Fan vad jag älskar denna belgiska best alltså. Ibland ser det ut som att han är en fullvuxen karl som spelar mot ett gäng skolpojkar. Tidigare i somras skrev Sam Wallace på Daily Telegraph en intressant artikel om Lukakus uppväxt:

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483518-romelu-lukaku-berattelsen-fran-insidan-folk-sa-att-han-var-aldre-an-han-var-det-var-rasism/

 

 

Med tanke på artikeln innan om Romelus uppväxt och att han spenderade en del av sin pojktid boende i Molenbeek så är det inget konstigt att bl. a Kent Ekeroths brittiska favorittidning Daily Mail slår fast att Lukaku är en muslim. Jag menar han är svart, har skägg och kommer från Belgien, fallet är avslutat!

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483522-romelu-lukaku-brittiska-tabloider-pastar-felaktigt-att-den-svarta-kristna-fotbollsspelaren-ar-en-hangiven-muslim/

 

 

 

Ricky Hatton lever Rooney-livet, med en viktig skillnad...

När jag läser artiklar om den numera pensionerade boxaren Ricky Hatton, så ser jag Wayne Rooney framför mig. Med den skillnaden att Rooney inte är pensionerad än och ska vara en elitidrottsman.

 

I somras var Hatton i Magaluf:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483523-hatts-off-fd-varldsmastaren-i-boxning-ricky-hatton-lade-upp-en-avslojande-bild-pa-en-topless-kvinna-medan-han-festade-i-magaluf/

 

 

Och nyligen firade han sin 39-årsdag i Dublin med lite boxning och en stor frukost:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484334-the-breast-of-tva-varldar-ricky-hattons-frukostbild-bedovar-fansen-da-ett-par-enorma-brost-tar-over-bilden/

 

 

Vill man hitta något slags rekord för långtråkig grabbighet ska man följa Hattons bravader i sociala medier. Det är mycket öl, sprit, hänga med grabbarna, krama fotomodeller, fester och mat. Jag har respekt för hans boxningskarriär, han var en arbetargrabb som kämpade sig upp till toppen. Hans val av favoritlag i fotbollen (City) tyder väl på någon form av hjärnskada från unga år, men allt beröm till slitet han lagt ner och prestationerna han uppnått.

 

 

Men sen flödar ju tyvärr sexismen och kokainet också runt den här gubben och mycket av det han lägger upp känns enbart pinsamt. Så även där finns paralleller till scousern. Rooney lever ju i princip sitt liv såhär redan och jag kan se att han tar upp Hattons "mantel" den dagen han pensionerar sig från fotbollen (och Coleen kanske tröttnar på allvar och begär halva förmögenheten och drar).

 

 

 

De lokala arbetarklassfansen (de jobbiga) genererar inte tillräckligt med klut och är bara gapiga och besvärliga, låt oss byta ut dem mot den betydligt trevligare (medgörligare) medelklassen...

Här kan du läsa en intressant artikel av Rod Liddle om hur de som bestämmer ser på den moderna fotbollens fans och vilken sorts supportar de prioriterar:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483526-varfor-fotbollen-vill-att-the-somewheres-forsvinner/

 

 

 

Här har ni även den här säsongens (17/18) första Sagt & Gjort-kolumn

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483532-sagt-gjort-man-definierar-framgangarna-for-en-spelare-genom-hans-lojalitet-eller-hans-titlar-eller-bade-och/

 

 

 

Ännu ett försök av USA att beskriva Vietnamkriget...

Vietnamkriget går det att säga väldigt mycket om, men att likt de flesta försöken från USA att beskriva denna slakt hamna i slutsatsen att det var synd om jänkarna, det känns enbart sjukt och helt världsfrånvänt. Kriget kostade ca 58,000 amerikanska soldaters liv, medan upp till 4 miljoner vietnameser beräknas ha slaktats i detta blodbad. Än idag föds barn i Vietnam som är gravt handikappade och deformerade p.g.a gifterna som USA spydde ur sig när de avlövade landet för att kunna skjuta fler fiender. Trots allt detta vedervärdiga mördande har USA ännu inte bett om ursäkt, eller skjutit till en enda dollar för att hjälpa till med återuppbyggnaden. Någon som tror att Donald Trump kommer ta en paus i twittrandet och hetsningarna mot Nordkorea för att ta upp "Vietnamfrågan"? Nej, inte jag heller.

 

 

Nu har Ken Burns och Lynn Novick gjort en "episk dokumentär", "the Vietnam War", om det här kriget. Det hyllas som nyskapande och fantastiskt. Det har föregåtts av en stor reklamkampanj och även sålts till Storbritannien och Frankrike. Så det är väl inte en alltför vild gissning att den även kommer visas i Sverige någon gång.

 

 

När man ser hyllningarna tänker man kanske att det äntligen har gjorts en amerikansk dokumentär som inte utmålar USA som hedersamma offer och det fattiga bondelandet Vietnam som djävulen själv. Men nja, det verkar inte vara riktigt så, den här gången heller...

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483534-mordet-pa-historien/

 

 

 

Danny Taylor briljerar (igen) och FA skämmer ut sig (igen)

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483535-fa-s-dan-ashworth-maste-svara-pa-fragor-och-inte-forsvinna-fran-mark-sampson-sagan/

 

 

 

Belfast Telegraph snackar med Matić

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483537-nemanja-matic-sager-att-manchester-united-inte-har-sett-det-basta-av-honom-an/

 

 

 

Danny Taylor lyssnar på Rashman

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483541-marcus-rashford-forblir-fornuftig-men-hoppas-kunna-ta-england-till-ryssland/

 

 

 

En titt på Englands bas i VM i Ryssland 2018

Förra torsdagen (5/10) slog the Guardian upp nyheten om Englands bas i Ryssland under nästa sommars fotbolls-VM stort:

 

Det är såklart ett fint hotell, men inte i närheten av skiten de bodde på i Frankrike. Och flera journalister har efter detta funderat på om det ligger för avlägset, vid Finska viken, så att spelarna kommer bli uttråkade och irriterade. Oavsett det så är jag säker på att spelarna kommer hitta någonting att skylla på när de åker ut efter gruppspelet, eller i åttondelsfinalen.

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/08/11483546-bortklemade-lejon-valkomna-till-englands-vm-bas-utan-krusiduller-till-vm-2018/

 

 

 

Rebekah Vardy hyllad...

... för att hon kan sitta och bli sminkad och få håret fixat samtidigt som hon ammar och dessutom bli fotograferad och lägga ut bilden på sociala medier.

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484312-rebakah-vardy-hyllad-for-inspirerande-amningsbild/

 

 

 

G. Neville och Giggs lilla projekt i Manchester

Jag vet inte om ni känner till att förändringarnas vindar blåser i Manchester. Dels har vi Citys trevliga ägare som även investerar i saker och ting utanför fotbollen, sedan har vi även en hel del ekonomiskt tunga snubbar från Kina som vill vara med och förändra stadsbilden i denna industriella pärla i nordvästra England. Man river gamla K-märkta pubar och byggnader för att slå upp byggnader i glas och stålbalkar som har ungefär lika mycket själ som Arsenals arena. Och tyvärr är både Gary Neville och Ryan Giggs djupt involverade i den här skiten:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484314-g-neville-och-giggs-med-i-nedmonteringen-av-manchester/

 

 

 

Gränslösa "Gazza"

Det är kul att läsa flera rapporter om att Paul Gascoigne ser fräsch ut och verkar, åtminstone för tillfället, ha ganska bra koll på livet och må hyfsat bra. Jag säger inte att den mannen är perfekt, långt, långt därifrån. Men man får heller inte glömma hans psykiska problem och hur han misshandlats av den engelska tabloidpressen, det är ingen ursäkt, men åtminstone en förklaring till en del av hans uppträdande.

 

 

I somras underhöll han en publik i sitt älskade Newcastle och kom med en helt sanslös berättelse. Den involverade Les Ferdinand, "Gazza" och den förstnämndes kuk. Att Ferdinand sedan förnekar det hela får mig att börja fundera på huruvida Gascoigne har fått slut på "tokiga historier" att berätta, och därför har fått börja hitta på dem istället. Inte vet jag, läs själva så får ni se:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484318-paul-gascoigne-havdar-att-han-brukade-rora-vid-led-ferdinands-k-for-att-fa-tur/

 

 

 

Ska man skratta eller gråta här?

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484320-rb-leipzigs-werner-kanner-sig-battre-efter-att-ha-blivit-utbytt-mot-besiktas-pga-publikljudet/

 

 

 

Intressanta rader efter Palace och CSKA Moskva

Den alltid lika briljante Richard Kurt på the Irish Examiner om "Mourinhofierade" spelare och vinsterna mot CSKA och Palace:                                                  
           

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484322-terrace-talk-man-united-avskrivna-spelare-riktigt-heta-efter-att-ha-mourinhofierats/

 

 

 

Viva Ronaldo!

Att karln är ett unikum har ni läst här flera gånger tidigare. Och inte bara här för den delen. Och alla dem som så gulligt påstår att Rooney, som faktiskt är yngre än Ronaldo, gick samma väg som portugisen efter hans flytt till Real Madrid och fortfarande håller scousern som en spelare i världsklass, kan ju läsa den här artikeln och jämföra det med Rooney:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484326-ronaldos-sanslosa-statistik-efter-400-e-matchen-for-real-madrid/

 

 

 

Ännu en PL-spelare avslöjad med eskorttjejer

Att rika människor tror och anser att allt går att köpas, även kvinnors kroppar, är inget nytt. Att rika fotbollsspelare beter sig som svin är inte heller nyheter. Nu senast var det Watfords Isaac Success som togs med brallorna nere. Detta efter att han "hyrt" fyra eskorttjejer för att de skulle festa med honom och sedan ha sex, allt detta på ett lyxhotell, såklart. Här under kan ni läsa detaljerna, gick inte så bra för Success, om ni är intresserade. Titta även gärna på videon längst ner. När Dwight Yorke var som hetast i United var han ihop med den ökända engelska glamourmodellen Katie "Jordan" Price. Under deras stormiga relation fick de även ett barn, Harvey. Han var handikappad och har fått löpa gatlopp många gånger i engelsk tabloidpress, ivrigt påhejad av fröken Price. Nu har hon en fundering gällande Harvey och blommorna och bina, se själva:

 

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484327-premier-league-essets-sexskam-stjarnan-isaac-success-arresterad-efter-att-ha-betalat-fyra-prostituerade-2-000-22-562-kr-for-sex-pa-ett-hotell-och-ilsket-kravt-pengarna-tillbaka/

 

 

 

Ska även säga att tabloiderna har en större och mer skandalomsusad story ligger på lager. Det är nämligen så att en utländsk manager i PL sägs ha varit med ett flertal prostituerade. Men han ska ha betalat en hel rad vittnen för att de ska vara tysta, så tidningarna kan inte trycka det. Men det är säkert bara en tidsfråga. Vem managern är? Jag vet inte, men det sägs att hans "stora sommarvärvning" också uppskattar att gå till prostituerade...

 

 

 

"Ingen hade kunnat göra det bättre än mig"

Ja, orden tillhör David Moyes och ja, han syftar på tiden som United-manager!

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484335-ingen-skulle-ha-gjort-battre-ifran-sig-an-mig-i-manchester-united-efter-sir-alex-ferguson-sager-david-moyes/

 

 

Intressant också med tanke på att Moyes i den förra intervjun jag lade upp här sade att han var sugen på att komma tillbaka till fotbollen. Och plötsligt har han figurerat en hel del i media och utan att ha något som helst kött på benen i frågan så har jag börjat fundera lite. Vi ska kanske inte bli jätteförvånade om Gordon Strachan snart får lämna rollen som manager för det skotska landslaget, för att sedan bli ersatt av just herr Moyes. Det finns ingenting som stödjer detta, mer än att det är en tanke som slagit mig. Vi får väl se.

 

 

 

Äntligen en story om Memphis Depay som gör mig glad!

Jag hade, tack och lov, nästan glömt bort den här holländska bedragaren. Men så dök den här artikeln upp och den fick mig att le. Jag minns att jag läste inlägg från olika clowner på MUSS om att vi minsann skulle få ångra försäljningen av Depay. Det skulle inte dröja länge innan han satt Ligue 1 i brand med sin briljanta fotboll och Mourinho skulle stå där och se dum ut . Well, det blev inte riktigt så...

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/12/11484511-kastar-tillbaka-i-ilska-memphis-depay-fick-sin-troja-tillbakakastad-pa-sig-av-ilskna-lyon-fans-efter-att-ha-kastat-ut-den-till-publiken-efter-en-3-3-match/

 

 

 

Skönt när man får bli positivt överraskad

Skulle kunna skriva spaltmeter om hur vedervärdigt engelsk fotbollspolis ofta behandlar fansen. Så därför är det skönt att det finns folk från den sidan med lite vett och förnuft innanför det hjälmbeklädda pannbenet:

 

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/01/11473925-jag-har-varit-polis-pa-manga-fotbollsmatcher-vi-maste-sluta-behandla-fansen-som-fienden/

 

 

 

Andrej Kantjelskis har skrivit en bok

Vet inte hur många av er som minns honom. Han liksom förkroppsligade snacket om Uniteds blixtsnabba yttrar och det var ofta en fröjd att se honom spela. Nu har han skrivit en bok och här kan ni läsa ett utdrag ur den som behandlar hans uppväxt i det f.d Sovjetunionen:

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/09/01/11473928-andrej-kantjelskis-jag-blev-tillsagd-att-morotter-kunde-gora-mig-langre-sa-jag-at-mycket-morotter/

 

 

 

Tragedin och skandalen Grenfell Tower

Nu var det länge sedan det hände utan att jag egentligen kommenterat det. Men det var ännu ett bevis för det där klasshatet som det helst inte pratas om. Det som kommer uppifrån och dömer ut fattiga människor som mindre värda och så vidare. Säg att du hatar kungahuset eller överklassen och du hudflängs. Prata illa om fattiga och säg att de får skylla sig själva om de brinner inne och du blir hjälte och får kanske plats i en borgerlig regering.

 

Här tar den ofta briljanta engelska vakthunden i maktens korridorer, Private Eye, sig en titt på det hela i deras nummer 1447 (från 30:e juni till 13:e juli):

http://beansontoast.bloggplatsen.se/2017/10/11/11484338-en-kronika-av-dod-som-forutsades/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 18:33


  Jesse Lingard har spelat i tre matcher för FC Seoul, två gånger som inhoppare.         Av: John Duerden, fotbollsskribent i Asien, BBC, måndag 15 april, 2024     Jesse Lingard förväntades aldrig kunna höja den internationella pr...

Av Mikael Holmkvist - Torsdag 25 april 17:27


By Way of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer är en bok av en f d katsa (Mossad-agent som jobbar på fältet) i Mossad, Victor Ostovsky, och den kanadensiska journalisten Claire Hoy.     (Första upplagan)     Författare:...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 17:04


Även om fler och fler nu faktiskt inser vad det är Israel håller på med så är det fortfarande en lång väg kvar att vandra. Tidigt i morse (fre 19/4) kom rapporter om att Israel beskjutit mål inne i Iran: http://beansontoast.bloggplatsen.se/2024/04/...

Av Mikael Holmkvist - Fredag 19 april 07:06


Amerikanska tjänstemän har bekräftat att Israel har utfört en militär operation mot Iran, medan statlig media rapporterar att luftvärnet är aktiverat nära staden Isfahan   AV: Jonathan Yerushalmy, The Guardian live, fredag 19 april, 2024, 06:04 (...

Av Mikael Holmkvist - Lördag 30 mars 18:44


            AV: Daniel Taylor, The Athletic, tisdag 12 september, 2023     Under sin första dag med husletande förstod Kevin Keegan att det inte var någon vanlig by då mäklaren föreslog att de skulle käka lunch för att diskutera va...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards